Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Martina - 26 januari 2009 13:26


Jag testade häromdagen att göra plättar på havregrynsgröt.

Vet inte om tanken bakom stek havregrynsgrön är att det ska vara bara gröt?! Jag hade iaf i lite fett och 2 ägg, binder väl bra och blir lite matigare.


Idag fick lillan plättarna till lunch tillsammans med creme av broccoli och blomkål. Jag tycker själv inte att sitta och tugga grönsaker till plättar gör såg så väldigt bra, så därför blev det grönsaker i den varianten.


Det är kokt brocoli och blomkål, lite mjölk, lite smör och lite ost som är ihop mixat. Istället för sylt på så blev det mer mat än dessert (vilket jag oftast anser plättar/pannkakor vara).


Lillan åt med stor förtjusning, tryckte i sig hela portionen som jag hade lagt upp, och avskultade med att slicka tallriken ren från cremen. En liten gris!



Mat
Ovido - Quiz & Flashcards