Alla inlägg under oktober 2009

Av Martina - 14 oktober 2009 19:26


Känns nästan så iaf.

Var ju hos läkaren i måndags, och tog prover idag. Blodbrist och B12 brist fanns det att erbjuda.


Just B12 har varit på tapeten i familjen  tidigare, men dålig erfarenhet - så det gör mig inte direkt glad. När man sen läser om det så låter det inte heller bättre.

Får hoppas det är lindrigt iaf - så det inte är nått som är bestående, vore ju inte nån höjdare.

Av Martina - 14 oktober 2009 13:46

Jag har länge tänkt att jag vill ha schabloner, eller stämplar, eller allra helst kunna texta snyggt.

Det senare har jag aldrig lärt mig, och de förra har jag aldrig fått mig för.


Nu har det skett. Schabloner och textilfärg, och idag var första försöket.

Blev en salig blandning, men jag satsade på att lära mig bemästra det hela innan jag satsar på det ordentligt.

Så lakansväv fick duga idag.


Lillans variant som hon gjorde helt själv

 


Strof ur sång från bröllopet. Det är tanken att den ska göras lite snyggare än här, det blev snett och dant, men det var absolut första försöket

 


Sen en annan, som inte har något egentligt ursprung, den mest blev

 


Sen en som gick åt pipsvängen, allt hade kladdat ihop - men den talar sanning iaf

 


Troligen kommer jag envisas med att stämlpa på typ framöver, till gubbens förtret.

Av Martina - 14 oktober 2009 09:53


Är det skönt att ha en liten hand att hålla i.


 


Tillvaron har varit ganska tuff mot mig på senaste tiden, och livet har kännts upp och ner.

Då är det skönt att ha en underbar liten lillan som kommer och sticker in sin hand i min och tittar mig i ögonen och säger "Älskar dig!"


Visst är det tur att jag får ha en sådan go liten tjej, det ger livet långt mycket mer mening än det någonsin haft.

Av Martina - 10 oktober 2009 15:26


Jag har nog alltid varit, och kommer nog alltid förbli en blåögd nörd... MEn seriöst - Fredpriset till President Obama?


Jag och maken hade en ordentligt diskution om ämnet igår - över bordet på Donken... Vi uttryckte det olika, men menade precis samma sak:

Jag: "Hur kommersiellt var inte det då?"

Maken: "Mer politiskt blir det knappt"


Det är ju inte snack om saken, det är jättebra att herr president upptagit samtal med flera stater, och gräver i olika konflikter. Men man kan väl iaf behöva nå liiite längre innan man får fredspriset? Dessutom, nomineringstiden gick ut 2 veckor efter hans tillträde...


Jag säger inte att det är ett fel val - men fel tid.

Men ett kommersiellt/politiskt val kanske behövs som motvikt till alla de litteraturtagare som man alltid tycks hitta under en sten?


(En mycket förkortad version av vår reaktion på det hela. Vi är både miljöskadade och tyckte en hel del mer än så i frågan)



Ovido - Quiz & Flashcards