Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Före och efter

Av Martina - 12 april 2010 19:03

Sent om sider så har vi fått upp lite fart i vår lilla renoveringsyra här hemma. Eller renovering är kanske lite för stort urd. Uppfräschning är nog mer sant.


I helgen ska köksluckorna iväg och bli lackerade, ÄNTLIGEN. Vi hoppas ha tillbaka dem till lilltrollets födelsedag, då jag verkligen itne vill ha kalas utan köksluckor. Sån oordning som vi har i skåpen kan man inte visa för nån, allra minst sin pedanta familj som skulle dö på stubben.


I hallen är den mörka fondväggen klar. Grannens lägenhet ligger ute till försäljning, och då, efter att ha sett deras hall så vågade jag efter lång tid slå till. En halv dag ungefär, sedan var väggen lila. Något varv vit färg ska upp där också, innan det är dags att få inredningen på plats... men vi har ju iaf 3 krokar, så vi klarar oss.


Jag har även länge, sedan vi flyttade in närmare bestämt, vilja byta ut golvet i hallen. Ja gillar itne plattorna och fogarna var bara anskrämliga. Hur mycket jag än tycker mig hastädat så har de inte blivit rena. Nu testade jag att skrapa dem - rejält:

  Inte färdigt på långa vägar, och inte ordentligt gjort runt plattorna, men visst sjuttons syns det skillnad iaf.


I vardagsrummet har nu halva rummet fått sig en grundande omgång färg, och vips så försvinner de gamla trist och intessägande ränderna framför ögonen:

  Iofs så är ju det vita än mer intessägande. Men med våra ekmöbler, och talvor och textilier osv så tror vi ändå att vi kommer få nog med liv i stället. Om inte annat så slipper möblerna att smällta in i väggen totalt pga problemet med samma färg.


Så det går framåt, om än med inte allt för snabba och lite trevande steg - men det går iaf. Får väl se om det fortsätter - vore ju väldigt angenämt att bli klar iaf.



 
 
http://malarlaring.bloggplatsen.se

http://malarlaring.bloggplatsen.se

15 april 2010 07:44

det e alltid kul att göra nytt oc göra om :)

http://malarlaring.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards