Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Lever och frodas... eller nått i den stilen

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?!

Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.


Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iväg dit, om än bara för några timmar. Hur dagis "tröttar ut" henne är också fantasiskt, så lugn som hon är efter en dagisdag blir hon aldrig hemma, hur mycket jag än försöker. Kanske det helt enkelt beror på att jag inte är 14 andra energiska barn att hålla takten med, hur mycket jag än skulle vilja.


Men om man ska ta en sommarsummering då:


Vi har varit på vår första gemensamma semester ihop - dvs både med lillan och tillsammans jag och maken. Vi var lite oroliga måste jag erkänna. Vi är båda ganska rastlösa av oss, och en liten stuga och ganska dött ikring är väl inte riktigt rätt forum för oss egentligen. Vädret var över lag dåligt, något som drog ner upplevelsen tyvärr. men visst var det skönt med semester, bara fly undan jobbiga saker och måsten. Miljöombytet var riktigt välbehövligt.


Jag vet inte om det kanske var bortavaron som gjorde det, men iaf kom vi fram till lite saker här när vi kom hem. Trots att jag försökt och försökt så har jag aldrig lyckats förlika mig med vårt boende. Det "sitter i väggarna" helt enkelt, och går inte att förklara. Så vi kom fram till att vi på allvar får ta itu med att göra klart det sista, och se oss om efter annat boende. Kanske inte imorgon - men ändå på ett aktivt plan.


Samtidigt har jag slutat tänka så mycket om hur jag skulle vilja ha det och inte, och bara följt mina infall om saker. Det har slutat med att diverse småsaker har tillkommit och försvunnit. Tavlor har kommit upp på väggarna, fotoväggen har utökats, färger har tillkommit osv. Jag har fått energi att följa min instinkt istället för att försöka tänka så helhetsmässigt istället. Så just nu är läget att jag vill fortfarande ha ett nytt boende, men jag vantrivs inte lika mycket längre. Något om känns bra - det är mycket mer rofyllt att inte avsky sitt hem :-)


Annars har jag mest utnyttjat sommaren till att grubbla på olika saker, små och stora. Vad jag kommit fram till och vad det handlar om - tja det är både diffust och mer privat. Men kanske lär det märkas - om jag nu kan skaka av mig sommaren och bli lite flitigare i bloggen.


Men återigen - bloggen är ju mest min egen dagbok. Det är inte så att jag har nått direkt spännande liv, smarta saker att såga eller ett vackert hem att visa upp - så nån proffsbloggare kan jag nog inte aspirera på att vara. Frågan är väl om det finns nån stackare kvar att läsa det här. men om inte så är det helt okej, nöjet för mig ligger i att få ner tankar på pränt. Det hjälper mig att tänka och göra verklighet av mina tankar. För mig finns det nog nån devis som säger typ: "jag säger, därför existerar"... Om jag bara tänker saker så känns de inte på riktigt, och det är lätt att ändra sig och vela. Mycket svårare att ändra sig om man sagt nått (eller skrivit det då) till nån annan :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 4 juni 2010 13:55

Även gubben som inte är lättimponerad blev helt tyst och såg salig ut, och riktigt suckade av lycka. Så nu vet vi vad vårt nästa mål i tillvaron är iaf!   Nätan totalt insynsskyddat mot huset. Bara gångvägar och gräs runt i kring. och motionssp...

Ovido - Quiz & Flashcards