Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Martina - 16 januari 2009 14:04


Är jag bara snål, jättesnål eller kanske rent av dumsnål? ;-)


Igår köpte jag den randiga kjolen. 98 spänn - som hittat :-)

Då HM hade t2b1 så had ejag ju dessutom möjligheten att få en til sak för max 98 kronor. Jag letade igenom hela damrean, och hittade inget. Eller ju det gjorde jag, men inget som kändes sådär 100 procent rätt/bra.

Då letade jag igenom hela barnrean. Det fanns några lite roliga tröjor, men inte hellersådär "wow", utan mer "duger". Med andra ord så skulle de inte bli flitigt använda = onödigt.


Då letade jag igenom herr, trots att gubben flera gånger sagt att jag inte skulle kolla åt honom. Iaf så hittade jag ganska omgående en munkjacka i grönt, som jag trodde han skulle uppskatta. Så den fick bli mitt andra plagg och följa med hem.


Han blev jätteglad, den passade utmärkt och han gillade verkligen färgen.

Då framkom det också att han hade funderat på att be mig kolla efter något liknande, men han kom sig aldrig för. Visst har han tur som har en sådan förutseende flickvän?!


Eftersom han blev så glad i den så framlade jag lite fint att då kanske vi kunde dela på kostnaden - dvs att bara 49 kronor kom från min klädbudget.

Det var naturligtvist sagt med GLIMTEN I ÖGAT från min sida, och det tror jag nog han förstod också. Han kunde dock inte låta bli att skratta och tracka mig lite för min oerhörda snålhet.

Men det var väl inte me än rätt ;-)


Ibland måste jag tillstå att jag själv kan förundras över min snålhet, samtidigt som jag ibland förundras precis lika mycket över min förmåga att sprida pengar runt mig. Allt är ju relativt, men i proportion till de pengar som jag har.


Att göra "fynd" är ju en stor glädjekälla i min värld. Jag mår tokbra när jag kan köpa något "billigt". Men då är det ju det där med svälja flugor eller kameler, det gäller ju att inte köpa billiga saker, utan de saker som BEHÖVS billigt. Inte alltid jag lyckas så bra med det, men jag har blivit bättre på det iaf :-)


Så svaret på frågeställningen i rubriken är nog att jag är snål, jättesnål och dumsnål - allt i ett :-)



Ovido - Quiz & Flashcards