Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Martina - 8 januari 2009 15:50


Så var det det där med "inte köpstopp, men inte okynnesshoppa".

Eftersom jag ÄLSKAR rea-fynd så är det svårt. Idag klarade jag dock flera timmar på stan, och köpte en enda grej.


De flesta av våra sängkläder börjar bli rätt slitna. De funkar ju, men är ju inte så skönt med noppror och dant. Jag har tidigare kollat på sängkläder på Hemtex när de varit nersatta, men inte slagit till. (Gubben har hindrat mig)


Idag var de nersatta än mer - så nu slog jag till på 2 set (ja, vi bör ju ha ett var jag och gubben). Vit satin, mjukt och krispigt, precis som det ska vara.

Ordinariepriset var 599 kronor styck - dvs 1198 spänn totalt. Så jag tyckte jag fyndade rejält nu när jag betalade 298 spänn :-)


Var sugen å ett par stövlar också - nedsatta från 899 till 149 kronor. Tyckte de kändes lite "hårda" att gå i dock, så jag funderar forfarande. Men jag vill ha bruna stövlar också, nu när jag har brun kappa :-)



Av Martina - 8 januari 2009 13:08


Okej, jag erkänner från början: Jag rätt skum humor ibland!

Oftast ser jag den bästa humorn i vardagen, i det lilla, och inte det utstuderade humorn.


Idag var jag inne på Change (säljer underkläder ifall det inte var bekant) och kollade lite på BH, bland rean. En expedit kom och frågade om hon kunde hjälpa till. Jag kommer inte ihåg konversationen ordagrant men summan av det var iaf ungefär det här:


Jag - "Hej, jag har bantat bort det mesta av mina bröst - har ni 70E tro?"

För mig är det ju naturligt, men jag inser att det utifrån (inte minst min mors öron) kanske låter smått absurdt.


Hon - "Nej tyvärr har vi inte det, vi har bara 65F i den!"

Då kunde inte jag annat än att le - 65F låter i MINA öron som ett UFO snarare än en BH-storlek.


Ja, sådan är min humor - säkert kass, men den är min ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards