Alla inlägg under april 2009

Av Martina - 2 april 2009 13:50


Gasnka ofta både känner och inser jag, samt får påpekat för mig att jag är bossig och bestämmande. Sant sant, det nekar jag inte till.


Men om man ska tänka efter, hur är det egentligen med den saken?!


Vi är inget sådant par som alltid är sams, tycker samma saker, har samma smak osv. Utgångspunkten är att vi alltid är oense i en fråga, så får allt annat bli en glad överraskning - bra tänkt va? ;-)


Så, vad är det egentligen jag bestämmer...

Vilken middag det blir, var lillan ska ha på sig, vilken dag vi ska handla, vad vi ska handla, vilka sängkläder vi ska bädda med, vart vi ska hänga upp tavlorna osv osv. Iaf, den typen av beslut - oftast. Gubben bestämmer ju sånt ibland också, men oftast är det jag.


Så vad har gubben bestämt - om vi tittar bakåt i tiden?!.

Vilken lägenhet vi skulle köpa, Vad lillan skulle heta, att lillan skulle döpas, att vi ska gifta oss i kyrkan...

Tja, den typen av beslut är det han som tar. Jag vet egentligen inte varför det blivit så, men i samtliga frågor har jag vikt mig för hans åsikt.


Så okej, jag kanske bestämmer 10 gånger om dagen, och han 2 gånger om året, men vilka beslut är betydelsefullast?


Och förresten, klart han bestämmer oftare än så, han klär ju lillan ibland också givetvis, men ändå :-)



Av Martina - 1 april 2009 13:28

Kristin utmanade mig...


 Fyra tvprogram jag brukar se:
* Grey´s anatomy
* Unga mödrar
* Desperat husfruarna ;-)

* Så ska det låta

Fyra saker jag gjorde i går:
* Besiktigade bilen
* Köpte ljus
* Lekte med lillan
* Fick massage :-D

Fyra saker som står på min önskelista:
* Ett nytt boende
* Ett bättre kök
* Bättre ekonomi - om inte det räknas så ett jobb

* Härligt väder

Fyra saker jag avskyr:
* Förseningar
* Inälvsmat
* När jag har dåligt tålamod (därför jag själv aldrig är försenad?)
* När jag inte begriper varför lillan är arg/ledsen

Fyra saker jag tycker om att göra:
* Ha roligt hela familjen

* Laga god mat
* Fotografera
* Skratta - åt vad som helst, alla skratt är bra, även de elaka ;-)


Fyra saker jag åt i går:
* Ägg
* Knäckebröd
* Kardemummalängd
* Fläskfilé

Fyra namn jag skulle kunna tänka mig att döpa ett barn till (förutom det/dem jag redan har)
* Miranda

* Adrian/Adam
* Filip
* Emelie


Fyra jobb jag skulle vilja ha: (Lönen är 25.000:- på samtliga du än väljer)
* Fotograf
* Designer

* Lärare
* Statsvetare/u-landshjälp/bistånd

Fyra snabbmatsställen jag gillar:
* Finns det några?
* Waynes - inte så mycket mat, men kaffe :-D

* Donken - men bara när jag är gravid

 Fyra personer som jag ringer eller sms:ar nästan varje dag:

* Gubben, den enda

*Mor/Far någon gång i veckan på sin höjd

Ovido - Quiz & Flashcards