Alla inlägg den 17 april 2009

Av Martina - 17 april 2009 22:01


Idag skullejag ta bussen till Kil, för att hämta bilen på verkstan. Bussen går mellan Karlstad och Kil = 2 mil = inte så lång sträcka direkt.


Går på bussen:

Jag - "Dalliden tack" (eftersom de ändå brukar fråga)

Lång tyst paus

Bussis - "Öhm, och vart är det nu igen???"

Lång tyst paus

Jag - "I Kil"

Bussis - "Jaha"


Låter harmlöst, men hallå, så många hållplatser finns det inte på vägen, och iaf de busschaufförer jag har träffat på var varit levande tidtabeller typ. Iaf vet de vart hållplatserna ligger.


Jag gick iaf och satte mig längst bak i bussen, och kunde inte låta bli att fnissa när jag hade kommit bak. Och jag tycker fortfarande det är roligt ;-)


Av Martina - 17 april 2009 21:06


Provade denna klänning idag. Har absolut ingen aning när jag ska ha den, jag går ju alltid i jeans ju. Men visst är det snygg!?


Bortse gärna från linnet under, och att jag har jeans på mig under också, kanske inte riktigt sådan kombo jag tänkte mig.


Såå... Någon som tror på att jag skulle ta av mig jeansen och verkligen ha användning för (ytterligare) en klänning?



Av Martina - 17 april 2009 09:48


Har jag här hemma. Den store är iaf på bättringsväg, är nog inte så sjuk längre egentligen, utan mest lite slak efter att ha varit sjuk i 1 vecka nu. Ni vet säkert, urkramad disktrasa sådär.


Lillan har feber och är ganska rödmosig. Men verkar inte heller vara så där väldans farligt, utan mer halvslö. 


De sitter i soffan och kollar på film och slappar. Lagom ansträngande.


Idag fick jag besked, utbildning nästa vecka, och sedan börja jobba veckan efter. Under förrutsättning att utbildningen går bra såklart, men det får vi väl verkligen hoppas den gör :-)


Jädrans ågren över att vara så långt hemifrån, och utan lillan så länge. Men det får ju gå bra. Går garanterat mer nöd på mig än henne ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards