Alla inlägg den 30 april 2009

Av Martina - 30 april 2009 09:47


Vad är en riktig svensk? Eller kanske snarare, vad är en ORIKTIG svensk?


Igår var jag i västvärmland, och de flesta vet nog att där i gränstrakterna låter dialekten, tja... Mycket :-)


Jag hamnade i samspråk med en man som var därifrån krokarna. Rätt som det var fick jag frågan "Vart är du ifrån?".

Den frågan fick jag för övrigt även inne i en butik.


Mitt sedvanliga svar på frågan blev "Tja, vart tror du".

Oftast får man en gissning på lite allt möjligt.


Igår blev svaret: "Du låter väldigt svenskt!"

Vad är väldigt svenskt då?

Någonstans bortanför Örebro iaf, tydligen.


Jaha, jag pratar tydligen rikssvenska enligt normännen ;-)

Av Martina - 30 april 2009 09:41


Eller kanske snarare i fingrarna.


Jag låg och tänkte igår på vad jag skulle skriva, det var något som dök upp. Trevligt, att ha nått ordentligt att skriva om och inte bara lalla lite bortkommet (fast det kanske jag gör ändå) om inget.


Är det överhuvudtaget någon som tror att jag idag kommer ihåg alls vad jag tänkte på?


Nä just det!

Ovido - Quiz & Flashcards