Direktlänk till inlägg 30 november 2008

Första advent

Av Martina - 30 november 2008 21:40


Så, då var det första advent och nedräkningen har börjat. Eller, egenltligen räknar jag inte ner. Men tiden går så fort så jag hinner inte med, så det är lika bra att räkna iaf ;-)

Jag har bland annat börjat ställa in mig på att skruttan ska li 2 år. Bara 5 månader kvar ungefär ju, lika bra att förbereda sig.


Vi tänkte såklart ett första ljus imorse - som synes nedan.

Kameran var dock inte så med på noterna i fråga om kvalitet på mörkerbilderna, men men.


Som sig bör så var vi och kollade skyltsöndagen i stan, liksom en halv miljard andra, kändes det som. Men var massor med kul aktiviteter, och kul att se så mycket folk i rörelse, här brukar vara ganska dött annars. På torget far det lotterier, karuseller och stånd, och såklart granen.


På väg hem gick vi längst med älven. Fina hus blir ännu finare i mörkret och med belysning. Spegelbild i älven gör ju inte saken sämre för upplevelsen.

Det var rejält kallt på senae delen av eftermiddagen, och tidigare å duggade det lite av och till. Men det gjorde inget. Skönt med massor av frisk luft och rörelse :-)


På torget köptes en knippe lingonris som till största del hamnade i en hink hemma. Grönt och fint. Jag tog dock undan en knippe och hängde på väggen också. Tanken är väl att någon dag använda resten av riset också och göra något fantasifullare är nedtryckt i en hink :-)


Vår jul-en saknar fortfarande en ljusslinga, och är därmed bara belyst till hälften så bild på den får vänta tills det är åtgärdat.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards