Alla inlägg den 5 november 2008

Av Martina - 5 november 2008 19:47


Idag får det handla mest om lillan :-)


Hon älskar dagis, vilket jag är väldigt tacksam för. Vore ju lite roligt om det var minste intressant att bli hämtad och få gå hem också, men det kommer nog tids nog.


När vi kom hem idag så stannade vi ute och lekte ett tag. Var dock ordentligt kallt för mig som stod ganska still, så efter ett tag skulle vi gå in. När jag kommer fram till dörren ser jag lillan stå en bit bort och kasta slängpussar till mig. Sedan går hon en bit bort och börjar vinka, återigen till mig.


Därefter satte hon världen fart bortåt och hojtade "dagii, dagii". Åt helt rätt håll sprang hon. Så det var bara att hänga med. Ungefär halvvägs till dagis så tyckte jag att det var dags att vända, och lillan godtog det. Ända tills vägen delade sig, då tog hon åt "fel" håll. Så då hamnade vi vid kyrkan, och lillan gjorde tappra försök att få upp de tunga dörrarna.


Ungefär 30 minuter efter påbörjad tur kan vi vända hemåt, lillan fortfarande springandes. Så hon lyckades nog skrapa ihop sig en liten joggingtur på sisådär 1 kilometer, och några trappor på vägen :-)

Inte så illa för de korta benen.


Strax utanför här hemma så hittade blomman nedanför. En kul kontrast mot det mesta annat bladlösa, frusna och multna :-)





Ovido - Quiz & Flashcards