Alla inlägg den 3 november 2008

Av Martina - 3 november 2008 15:33


Ibland - nä förresten, ganska ofta - funderar jag på hur min karl är funtad.


Igår kollade vi på Jamie Oliver angående att "äta fel". Då satt han och tyckte lite att "tänk så mycket skräp man kan trycka i sig". Idag får jag sms om att han vill ha vita bönor i tomatsås på bröd till middag. Mer skräpmat á la England får man väl leta efter :-D


Galning. Och inte tycker jag det låter gott heller måste jag tillägga.

Av Martina - 3 november 2008 13:16



Låter inte rubriken upphetsande?


Vi hade tänkt oss att vara snåla i höst och byta däcken själva. I våras var vi lata och åkte till däckfirman och bytte. Dock så resultetarade vårens lathet att bultarna var åtdragna stenhårt. Jag stod och hoppade på på eländet och det gav inte vika en enda milimeter. Så det slutade med att jag fick åka till Däck-Johhny nu också.


Himla bekvämt är det ju iaf, åka dit, gå och betala och när man betalat är det lagom klart ;-)

Synd bara att det kostar... Jag hade dock besök av snälla far i helgen, som sponsrade däckbytet ;-)


En sak som jag förundrades över var dock: De har två portar, och vill ha 2 köer ogs det, en till varje port. Min (och troligen deras) uppfattning är då att man köar till "sin" port, dvs den man står framför.

Den uppfattningen delar visst inte alla.


Nån som stod i den vänstra kön "korsade" liksom det hela för att köra till högra porten, eftersom den blev ledig först. Därmed kom hela alltet i otakt så då började alla att "köa i kors". Hur fånigt som helst i mina ögon då det skiljer typ 2 minuter. Då måste man ju hålla reda på vem som kom först i de olika köerna och grejer, istället för att köra i den ordningen man står i kö. Onödigt jobb!


Dock så blev de färdiga fortare i min port så när det var min tur var det "rätt" port som var ledig, så jag tror det ordnade upp sig tillslut.


Kanske inte en big deal, eller så är det bara jag som resonerar kring det så (och företaget)?!

Men jag kan inte låta bli att tycka att enkelheten i köande framför varsin port är viktigare än att jag får komma in precis på min "tur". Det kräver ju mer att hålla reda på och det gör att folk snurrar hit och dit och är ivägen istället för att "bara köra".


Aja, däcken på iaf :-)


Ovido - Quiz & Flashcards