Alla inlägg den 15 november 2008

Av Martina - 15 november 2008 17:59


Jaaa, det var huvudet det var mest fel på :-)

Inte enbart i den bemärkelsen jag trodde dock.


Var på Bergvik idag och bestämde mig för att verkligen systematiskt kolla igenom kläder, och prova. Prova även sånt som på galgen inte gav jippiekänslor. Insåg att klänningar är ganska bra. Man kan ju ha brallor under på vinter, så det är inte enbart et sommarplagg. Dessutom så döljer de de flesta av mina avskyområden :-)

Att det sedan ser lite bohem ut, det gör ju inte saken sämre då jag anser att det är lite min stil.


Framgång!!!


Jag provade massa olika kläder, stilar och färger. En del trodde jag att "det här blir bra" och det blev blä av det. En del var lite kräkvarning på galgen, men blev riktigt bra på. Tänk så lite man vet ibland.


Rätt som det var i allt provande så insåg jag. Jag insåg vad som nog är felet. Och det är inte kroppen kontra kläderna som så, det är huvudet det är fel på.


Alltså, om jag halshugger mig (tankemässigt bara) så ser det helt ok ut ibland. Tänk om det är så enkelt som att det är huvudet och ansiktet som inte "passar"?!


Jag är ju ingen direkt klassisk skönhet, utan mer "gullig" med min potatisnäsa, runda kinder, lilla haka med antydning (eller mer) till dubbelhaka osv. Jag tycker ju inte själv att jag är gullig eller söt direkt, men mer gullig och söt än snygg och fräsig liksom.

Dessutom ser jag tämligen menlös ut.


Kontentan av det blev: In på affären och köp första bästa hårfärg som inte är råttblont och inte svart. Blev mörkbrunt :-)

Hem och hade färg i håret och lade ner lite mer möda i sminket än jag brukar göra. Lite annat i färgväg än beige.

Dessutom, jag plockade ÖGONBRYNEN otroligt nog.

Jag har ju såkallat unibrow annars, och brukar ta bort det värsta mitt i smeten, för att nästan skapa illusionen av 2 ;-)

Jag är kass på att plocka, så det blev inte sådär dundervälgjort, men jag tog bort de värsta utbrytarna iaf.


Så smink, hårfärg, borste och hårblås samt pincett = Jag blev klart fräckare :-)


Lär ju inte orka hålla upp det var eviga dag, men en hjälp på vägen kanske det är.


Var ju tvungen att testa min tes också, och åkte tillbaka till Bergvik och provade IGEN kläderna jag tittat på tidigare idag. En del blev bättre en del blev sämre. Jag var inte lika mycket bohem längre.


Men det blev en klar förändring, jag kände mig betydligt piffigare och svassade (förhoppnigsvis) lite mer än tidigare, då det nog påminde mest om hösäcksrally eller nått.


Nedan är kappan som jag förälskat mig i - om den kommer på halva reapriset så slår jag till, älskar hur den "vippar".

Jag älskar omlott, och den här grå var löjligt skön, vill verkligen ha.

Långtröjor är verkligen inte jag, men den här gillade jag ändå.



Ovido - Quiz & Flashcards