Alla inlägg den 22 november 2008

Av Martina - 22 november 2008 20:19


Vi är inte så mycket för mängder med julklappar. Dessutom har vi dålig fantasi. Vad ger man till färäldrar som har, om inte allt, så nästan?


I år beslutade vi oss för att ge mina föräldrar något som inte kommer dem själva till godo. Vi utnyttjar det faktum att de inget behöver, och ger till de som behöver istället. Årets julklapp från oss blir ett paket med mat och andra förnödenheter ner till Rumänien. Via hoppets stjärna hr vi idag lämnat in 2 paket, 1 till familj och 1 till barnhem.


Detta gjordes i Kristinehamn, så vi stuvade in hela sjuka familjen i bilen och gjorde en utflykt av det. Gubben blev så glad åt att återse A9 att han visade oss runt lite på området :-)


Dessutom åkte vi till skärgården och spanade in Picassostatyn. Tänk, jag har bott här i snart 6 år och inte sett den förr. Fast å andra sidan så har jag knappt varit i Kristinehamn heller så :-)

Vädret var int det bästa, men jag kan tänka mig att utsikten är urfin vid bättre väder. Kallt som attans var det iaf.


På vägen hem kände jag mig lockad att svänga in och titta på ett kapell, som jag så många gånger tänkt göra, men aldrig gjort. Tydligen är det ett museum där nu. Fint hus var det iaf.

Där såg jag också fina röda bär sticka upp, när jag tassade runt i snön :-)


Det var vår lördag det, hur var din?

(Lyckades dessutom fota månen imorse)



Av Martina - 22 november 2008 18:46


Eller vad ska man kalla det?


Iaf broccolibuketter, krossade tomater, lök, vitlök och vita bönor. Kryddade med oregano.

Till blev det rivna morötter.


Inte så spännande, men vi hade inte så mycket roligt hemma, så det fick bli vad det blev. Men det var väldigt gott iaf, fräsch smak :-)


Dessutom 1 point för en portion, och runt/under 10 spänn för middagen totalt

;-)






Mat
Ovido - Quiz & Flashcards