Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Julklapp, utflykt och Picasso

Av Martina - 22 november 2008 20:19


Vi är inte så mycket för mängder med julklappar. Dessutom har vi dålig fantasi. Vad ger man till färäldrar som har, om inte allt, så nästan?


I år beslutade vi oss för att ge mina föräldrar något som inte kommer dem själva till godo. Vi utnyttjar det faktum att de inget behöver, och ger till de som behöver istället. Årets julklapp från oss blir ett paket med mat och andra förnödenheter ner till Rumänien. Via hoppets stjärna hr vi idag lämnat in 2 paket, 1 till familj och 1 till barnhem.


Detta gjordes i Kristinehamn, så vi stuvade in hela sjuka familjen i bilen och gjorde en utflykt av det. Gubben blev så glad åt att återse A9 att han visade oss runt lite på området :-)


Dessutom åkte vi till skärgården och spanade in Picassostatyn. Tänk, jag har bott här i snart 6 år och inte sett den förr. Fast å andra sidan så har jag knappt varit i Kristinehamn heller så :-)

Vädret var int det bästa, men jag kan tänka mig att utsikten är urfin vid bättre väder. Kallt som attans var det iaf.


På vägen hem kände jag mig lockad att svänga in och titta på ett kapell, som jag så många gånger tänkt göra, men aldrig gjort. Tydligen är det ett museum där nu. Fint hus var det iaf.

Där såg jag också fina röda bär sticka upp, när jag tassade runt i snön :-)


Det var vår lördag det, hur var din?

(Lyckades dessutom fota månen imorse)



 
 
Ingen bild

Kristin

23 november 2008 09:33

Min lördag var toppen! Vi fick gå på stan utan monstret, jisses vad vi fick mycket uträttat!!

 
Ingen bild

Martina

23 november 2008 15:44

Monstret :-D
Haha, ja det är lite skillnad med och utan ungar med sig när det gäller speed :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards