Direktlänk till inlägg 3 april 2009

(G)äggit

Av Martina - 3 april 2009 09:16


Idag blir det ägg för hela slanten.


Vi äter ganska mycket ägg i den här familjen rent generellt. Nu blir det dock extra mycket. Inte på grund av påsken, utan dess prissättning.

Vi köpte 2 st 15 pack ägg som håller några veckor framåt, för det var bra pris.

2 ägg om dagen ca, inga problem.


Igår var vi på Coop, och då hade de halva priset på ägg med kort datum. Så det blev mer ägg :-)

Tanken är att idag göra ett lager med pannkaka, raggmunk och sådant som kräver ägg, och som är utmärkt att ha i frysen. Eftersom det ska till både ägg och ganska stora mängder mjölk till pannkakor, så är det inget som gubben får ofta.


Lillan är okej att göra pannkakor/plättar till, för då kan man ju ha vanlig mjölk, och det går inte åt så mycket till henne. Att steka pannkakor till gubben är ett evighetsprojekt som kräver stora mängder laktosfri mjölk = dyrt. Så det får han inte så ofta. Men med massa billiga ägg samt halvapriset på mjölken så kan till och med jag tänka mig en gäggdag för hans skull.


Och att stoppa saker i frysen är välbehövligt, vi har nästan lyckats med vårt mission och tömma den från det alllra mesta. Det är ju inte så att vi vill dra till till absurdum. Räcker med kombon grönsakssoppa och biff som erbjöds häromdagen :-)


Sen är det i ärlighetens namn inte jag som är snålast gällande mjölken och sånt, utan gubben själv ;-)

Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards