Direktlänk till inlägg 7 augusti 2008

Inredning

Av Martina - 7 augusti 2008 15:40


Jag är verkligen inresserad av inredning, jag tokälskar det. Tyvärr så märks det inte här hemma :-(


Det första är väl att vi är rätt slarviga av oss, så det är alltid stökigt här hemma. Det manar inte direkt till att göra fint när det ändå ligger massa saker och prylar över allt *suck*


Det andra är väl att jag (eller vi, men det är mest jag som bryr mig) inte har någon direkt bestämd stil rakt igenom. Jag tycker om personlighet i hem, tycker om trä, tycker om vitt, älskar orientaliskt osv. Dvs det finns saker inom de flesta genrer som jag gillar. Det försvårar lite för att få ihop det på ett bra sätt gentemot om man hade en "enhetlig stil".


Det tredje är väl att vi har så sjukt mycket saker då vi båda är "samlarråttor". Det innebär att det är ganska kostsamt trots att vi inte köper dyra saker. Dessutom är det svårt att få fram någon riktig hållbar vision i allt virrvarr av saker. Samtidigt har vi väldigt svårt att skiljas från alla våra saker.


Det sista hindret på vägen handlar väl lite om punkt nummer 2 - stil.

Jag är väldigt ombytlig av mig vilket gör att det är ohållbart att köpa "riktiga" saker, eftersom jag vill byta ut dem med jämna och täta mellanrum.


Sedan är det klart att de eventuella tankar om hur vi vill ha det måste gå igenom "lillancensur". Självklart skall inte allt vara skit för att man har barn och allt skall prioriteras bort, men jag tror på viss barnanpassning. Vet inte hur det är för andra men iaf är min 15 månaders överallt alltid. Så utan barnanpassning så skulle jag inte kunna sitta ner i 2 sekunder, än mindre laga mat eller gå på dass eller liknande. Så ja, lite anpassar vi också vårt hem efter henne.


Nedan en bunte bilder på saker/detaljer i vårt hem som jag gillar extra mycket:

Älskar statyetter - främst i form av familjer, samt saker i form av 3 som symboliserar oss 3 i familjen

Orkidéer är min senaste upptäckt

Slukar inredningsmagasin


Hem
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards