Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Martina - 6 augusti 2008 14:21


Jag tillhör  utan minsta tvekan den sortens människa som är ostridbart extremt lata. Finns det enka utvägar för saker så tar jag gärna dem.

Speciellt lat är jag angående träning och motion. Helst sitter jag på röven och rör inte en fena,alternativt ligger på soffan med en bok eller liknande. Riktigt jobbigt lat.


Drömmen vore ju såklart att vara en sådan där hurtig människa som yr runt och får allt fixat, gärna innan man ens tänkt tanken. Men det är ju bara att glömma.


Men iaf, för att komma till saken. Viktnedgång är ju relativt ofta, och lämpligen kopplat till iaf liiiite motion. Så det är bara att bita sig i svansen och köra på. Så när gubben och lillan var ute så hoppade jag upp på orbin och trampade en liten stund. Blev endast 15 minuter, då jag inte orkade motivera mig för mer idag. Men jag höll hyfsat tempo och hade hårdare motstånd än vanligt, så jag är ändå nöjd med mina 6 km :-)

Det är ju iaf klart mer än de INGA minuter och kilometer som jag innan hade planerat för ;-)


Bara att hoppas att jag kan fortsätta att överraska mig själv, eller ännu hellre, skaffa nog diciplin för organiserad och planerad träning :-)



Av Martina - 6 augusti 2008 12:54


Hade i lite av varje av de grönsaker som fanns hemma, inget konstigt alls.

Istället för krossade tomater som jag brukar ha i som "sås" så gjorde jag såsen på blomkål och gräslök. Kanske var det den som fick lillan att äta så hon storknade :-)


Pastan har inte kommit i på första bilden, så det blev precis lagom såsigt när den kom till som synes.



Mat
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards