Alla inlägg den 26 september 2008

Av Martina - 26 september 2008 19:59


Ofta klagas det på det svenska vädret, hösten, vinter, kylan... Ja kort sagt så klagas det en hel del. Jag klagar också, massivt och ofta ;-)


Men trots kylan som kommer krypandes, och vissa klädselbekymmer så kan jag inte låta bli att älska HÖSTEN. Den bjuder på så vackra kontraster. Dels i lövens färgskiftningar, men också i naturen i stort.


Här hemma har vi en ytterst välskött och fin innergård. Pedantskött verkligen. I en rabatt växer det smultron, härligt på försommaren. Men konstigt nog, trots att det snart är oktober, så hittade jag och lillan smultron idag när vi gick förbi. Röda, fina och söta :-)


Dessutom har vi massa fina blommor som ännu blommar. Kontrasten mellan de ljusa, ljuva och närmast spröda blommorna, och de grova färgsprakande bladen på träd och buskar runt omkring. Jag kan inte tycka annat än att det är FANTASTISKT

:-)



Av Martina - 26 september 2008 19:14


Idag blev det halvnyttiga maten kycklingwraps. Eller onyttigt är det ju inte, men jäkla wrapsen ger ju rätt många points.


Men grillad kyckling, salsa, massa grönsaker och i tortillas - lätt och väldigt gott :-)


Dessutom gjorde jag kycklingbuljong på skrovet, så imorgon blir det soppa på kycklingbuljong och grönsaker antagligen :-)



Mat
Ovido - Quiz & Flashcards