Alla inlägg den 10 september 2008

Av Martina - 10 september 2008 11:08


Vi har fööööör mycket grejer i detta hem. I väntan på att vi skall lyckas göra oss av med allt (onödigt) så försöker vi strukturera upp, blunda och glömma.


Vårt soffbord har varit allt för stort för soffan = det samlas massa skit på det. Jag gillar ovala soffbord. De har inga hörn för lillan att slå sig på, ser snygga ut, och tja, är lite annorlunda bara. Dock så kostar de flesta multum också, och det håller varken vår ekonomi för eller våra snålsinnen.


Var på Solareturen (secondhand) och letade efter något som skulle kunna bli en bra arbetsplats. Hittade inget.

Hittade istället en träkista som av någon anledning ropade på mig. Jag är inte den som har fabläs för gamla saker direkt, så varför den ropade på mig vet jag inte. Iaf så stod det 125 spänn på prislappen, så jag köpte den.


Gubben lät måttligt glad när han fick veta det, och följa med och hämta den. Dock så övertygade jag honom om att den "sväljer massor", och om det inte passar som soffbord så blir den bra ute på balkongen och stoppa ner ful återvinning i.


Den passar inte alls in i vår vardagsrum - men å andra sidan så är det väl tveksamt om nått passar där i den beige massan. Men jag tycker den var mysig ändå, och det blev ganska fint. Lite charm sådär.

Dessutom, den svalde massor ;-)


Hittade en bultbräda på Solareturen också, som lillan fick. Hon blev så glad, så det var ju lätt värt 15 spänn för en riktig klassiker. Så nu får mamma och pappa hamra för fullt medans lillan sitter och tittar på :-D



Hem
Ovido - Quiz & Flashcards