Alla inlägg den 20 september 2008

Av Martina - 20 september 2008 23:11


Det mesta i form av väggar, golv och dant skulle vi vilja göra om här hemma. Dock så vet vi ju med oss att våra kunskaper, tålamod och tid är begränsat - så det får vänta. Väntar vi tillräckligt länge så hinner vi nog flytta ;-)


Men vi har verkligen tagit oss i kragen och rensat ur saker, och börjat att hålla viss ordning.


Så idag kommer lite fler bilder hemifrån, på saker jag tycker om, har gjort, eller funderar på.


* Filten - Av mormorsrutor och från min farmor - riktigt färgglad och varm och gosig på hösten


*  Har "höstpimpat" en ljusbricka lite med höstlöv och kaktusliknande frukter = lillans favoritpill


* Nyinskaffad tavla. Tänkte först att ramen skulle målas svart, men nu vet jag inte riktigt, tycker det blev viss charm i kontrasterna


 * Sovrumsfönstret nu för tiden. Går åt många värmeljus i detta hushåll.


* Gammal ruta från svärisarnas vind, som  skall göras i ordning och användas - på något sätt. Funderar på att sätta in bilder och använda den som tavelram - vill inte bara ha en "tom fönterbåge" liksom.


* Min egenkomponerade lampa. Gillar vridningen i flaskan, det blir så roliga mönster.


* Soffdelen av vardagsrummet. Här syns ju att tavelramen passar rätt bra till träkistan (samt en del annat trärent som vi har), så det gör mig också lite tveksam till om jag skall måla ramen eller inte.


* Så här mysigt har jag det ikväll när lillan sover och gubben är borta :-)


* Jag är tokkär i ett av mina nyare inköp. Suktat efter ett sådant här hus länge nu, men aldrig kommit till skott. Blev minsta varianten, men hoppas kunna utöka med en något större inom överskådlig tid.

Stenen säger "hem ljuva hem" och är ett av alla uttryck för min kärlek till det skrivna ordet och bokstäver. (Därmed tyvärr inte sagt att jag alltid behärskar det hela fullt ut)


Hem
Ovido - Quiz & Flashcards