Alla inlägg den 12 december 2008

Av Martina - 12 december 2008 17:55


Idag liksom igår har det varit skapligt kallt och snöat. Eller kallt och kallt, men det har iaf varit minusgrader :-)

Det är inte tokmycket snö men kanske 15 cm eller så. Svårt att avgöra med tanke på att det plogas och har sig, samt blåser så det driver.


Vi var iaf ute och åkte pulka. Eller tja, lillan åkte. Gubben var sjuk idag och hemma från jobbet, ont i öron och hals. Det var ju bra på så sätt att då kunde vi få kort på lilltrollet också när hon åkte. Så gubben drog upp henne och släppte, och jag satt i snön och tog kort för glatta livet. Himla tur att jag tagit på mig termobyxer, annars hade jag både frusit och blivit väldigt blöt.


Lillan tyckte det var toppen att åka, och skrattade förtjust. Tyvärr var snön lite torr så det gick ganska sakta och stannade lätt.


Då lillan inte ville sova efter lunch så bestämde vi oss för att baka. Det blev pepparkaksmuffins. Kardemummamuffins har jag gjort tidigare, men det här aldrig :-)

Kändes juligt. Det skulle enligt recept bli 12 stycken, men då vi gjorde dem lite mindre så blev det hela 32 istället. Så nu är hela frysen full igen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards