Alla inlägg den 9 december 2008

Av Martina - 9 december 2008 13:40


Fy farao rent ut sagt vad jag fryser.


Har legat i sängen med kläder, stickad tröja och dubbla täcken och bara skakat. Efter ett tag så satte jag mig i soffan istället med filt och kaffekopp och kurade. Kunde dock inte dricka kaffet. Eller rättare sagt, jag skakade så jag skimpade ut kaffet över mig och soffan när jag försökte dricka.


Jag vet inte vad det är, men roligt är det inte.

Mina fötter, mina näsa och mina händer är som isbitar, kalla och vackert blå. Att skriva här är ett tappert försök att röra på fingrarna och få upp lite värme i dem.


Ett litet tag kändes det lite bättre, jag slutade skaka och frös bara överdrivet mycket. Då fick jag världens huvudvärk istället. Tack och lov (tror jag) så kom frossan och skakningarna tillbaka och det släppte lite i huvudet.


Frossa eller huvudvärk - vad väljer man?

Jag föredrar nog som det var nu, lite variation - får man lite respit från det ena iaf.


Så det var bara att säga till gubben att han får hämta lillan på dagis - för jag kan då inte gå utanför dörren. Tror knappast jag skulle kunna leka med henne heller.


Jippie helt enkelt!

Ovido - Quiz & Flashcards