Alla inlägg den 2 december 2008

Av Martina - 2 december 2008 17:29


Det har tidigare varit heta diskussioner här hemma om gran eller inte gran. Resultatet blev som jag tidigare sagt - EN.


Då det inte är så mycket på en en att hänga i så blir pyntningen lite si och så. Men den är väldigt mysig när den står och lyser fint i mörkret. Ljusslinga och röda kulgirlanger är det enda den fick ikläda sig i år.



Av Martina - 2 december 2008 17:20


Dagens mat blev ett hopplock av lite av vad. Så pasta med kycklinggryta blev det.


Kokad kyckling och grönsaker i sås med sötsur sås i, och över pastan. Enkelt som attans.


Dessutom hade jag en surdeg ståendes som jag bakade med idag. Hittade inget bra och enkelt recept till frallor med surdeg, så jag höftade och gjorde lite hur som.


Gjorde 9 stycker frallor med salami och ost i mitten. Tänkte att följa med gubben till jobbet som lite matigare mellanmål. Eftersom han går ner i vikt så gäller det att proppa i honom lite vad man kan.

Resten bakade jag ut och gjorde vanliga frallor av. Åkte in i frysen då det altid är bra att ha :-)

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards