Alla inlägg den 11 december 2008

Av Martina - 11 december 2008 12:35


Men först - när vi kom upp i morse låg det relativt mycket snö på backen. Kan ju säga att det var helt fel dag att åka runt och handla på. Fick skotta fram bilen och skrapa rutorna mellan varje affär (eftersom de ligger spridda). Roligare har jag haft det iom att det var igen snöat igen när man kommit runt hela bilen. Summa summarum så såg man inte speciellt mycket, och det var snorhalt att köra i uppkörd snö.


Men för att återkomma till rubriken. För min del är det första gången för mycket i år. Det är första gången jag ska fira jul hemma hos mig själv, och då verkligen "fira". Vi var iofs hemma, men då tror jag inte ens vi åt någon julmat. Så i år blir första "riktiga julen" hemma.


Personligen äter jag inte julskinka, men gubben suktar hägt efter det. Så jag köpte det idag, och har för första gången griljerat skinka :-)

Vete tusan hur det smakar - men jag tror inte jag gjorde nått väldigt konstigt med den iaf. Han kommer säkert äta upp den innan jul, så får väl bli en ny tills dess om jag känner honom rätt. Men jag ska ju vara lite snäll ibland också.


När jag var ute på Bergvik så hade några damer dukat upp några bord med sina egengjorda konsthantverk. Jag hade väldigt gärna köpt det mesta på bordet, för oj vad mycket fint de hade. Det hade ju kostat en anings för mycket, så jag fick sålla. Förälskelse vid första ögonkastet var det i 3 st tavlor. Egentligen tänkte jag bara köpa 1, men då de kostade 70 kr styck, eller 180 för 3, så tog jag alla 3. Är 1, 2, resp 3 hjärtan på varje. Gjutet i betong. Var nästan så jag köpte mig en skål också, lövformad.


Första gången är det också för egenköpt julblomma. Jag har fått (eller kanske bör skriva VI) blommor tidigare, men aldrig haft förhoppnigen om att hålla dem vid liv. I år har vi ju lyckas hålla liv i flera av våra blommor - ett tag iaf, så nu vågade vi ge det ett försök. En amaryllis som växer så fort att det finns inte. På 1 vecka har det gått från en slutet och grön stängel till 5 glatt blommande röda klockor. Och den andra stängeln som var 1 dm hög har blivit minst 3 dm. DEN LEVER :-)


Det är inte sant vad fort tiden går. JAg hade lite julstämning här vid månadskiftet, men det tycks ha ebbat ut, så nu är det dags att blåsa liv i det igen :-)



Ovido - Quiz & Flashcards