Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Martina - 13 februari 2009 11:15


Ja här är det ju inte sportlov, men neråt landet till. Så denna vecka har vi besök av lillans 12-åringa kusin :-)


Lillan är som vanligt ett hängivet fan, hon avgudar henne.

Hon verkar avguda alla människor utom mamma och pappa typ :-D


Men därför blir det inte så mycket inlägg här denna vecka - tidsbrist.

VI har iaf varit på stan och sprungit benen av oss, och en av oss (inte jag) har kommit hem med massa galna saker :-D


Det är ganska enkelt att konstatera att min uppfattning av kläder som är snygga och bra inte är detsamma som en 12-årings uppfattning :-D

Jag är tydligen en tant med trista kläder ;-)

Inte för att det var någon direkt nyhet kanske, men iaf första gången som jag fått höra det så rakt ut :-D


Ärlighet är verkligen uppfriskande, och en begynnande 30-årskris kom inte direkt längre bort. Men å andra sidan, hellre 30-årskris åt att jag klär mig som en trist tant, än fjortis ;-)


Ärligheten gör också att man får höra massa roliga saker om sin familj. Jag har tex fått veta att 12-åringsen föräldrar är experter på att skämma ut henne genom att dansa lite varstans :-D

Stor eloge till det, låter helkul, och jag skrattade gott åt denna vetskap.

Detta fick mig också att upptäcka att jag kanske är ganska vuxen iaf, jag tyckte ju det hela var kul, inte pinsamt ;-)


Man lär sig något nytt varje dag :-)

Ovido - Quiz & Flashcards