Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Arg som...

Av Martina - 15 juni 2009 14:14


Jag vet inte vad ärligt talat.


Jag vet att folk gör sitt jobb, men är det svårt att vara trevlig när man gör det?


Lämnade in ny inkomstredovisning till dagis eftersom jag numer iaf ska ha lön 8inte för det knappt är nån men iaf. Eftersom jag inte har fast lön så höftade jag till rätt rejält på min lön, vill verkligen inte få nått krav på mer pengar i klumpsumma i nuläget. (Tjänade i april 1300 kr, i maj kanske 7-8000, skrev 10000).


Gubbens lön är som den har varit sedan sist vi lämnade in den. Då han får sina lönespec på mailen och inte på papper så brydde vi oss inte om att fylla i det, utan skrev typ: Samma som tidigare redovisats - i Summakolumnen.


Fick tillbaka idag att jag: inte fyllt i datum som det började gälla!

Nähä, varför står det: 090421 i rutan för när inkomsten börjar gälla då???


För gubben: Inte fyllt i när det började gälla.

Nej eftersom vi antog att hon hade uppskrivet hans redovisade uppgifter där det står.

Att han måste skriva sin lön före skatt för det var så lågt för heltid!

Ja, för det står inte på redan redovisat att han INTE jobbar heltid utan 81 procent???!!! JO - det står "Jobbar 81 procent"


Fick en smärre utskällning om att nu trodde man minsan att vi hade separerat och gud vet vad. Finns en ruta som heter ändrade familjeförhållanden - hade vi kryssat i den så hade jag förstått tankegången, men jag har till och med mailat henne ang hur JAG skulle fylla i mitt pgs att jag har jobb numer.


Visst, vi kan väl skriva i nya (samma) uppgifter för gubben igen - men varför i helvete skälla så förbannat?


Den extremt otrevliga tonen och hela alltet gjorde mig sur, men det som var värst var ju just biten att verkligheter trängde sig på. Jag blev påmind om hur förbaskat "fattiga" vi är ur samhällssynpunkt.  Det är något som vi länge jobbat på att förtränga, för att inte gå ner oss helt i skiten. Vi har aktiv jobbat med att se vad vi har istället för vad vi inte har - och gjort det bästa av det. Och även glädjas åt att vi klarar oss.


Att få höra att gubbens inkomst (som vi levt på enbart tillsammans med BB) är en "omöjlig/osannolik inkomst" - tja det är som ett slag i magen som tar andan ur mig.


Nej, frågan återstår - varför i helvete kan man inte vara trevlig för?

Vissa dagar blir det bara fel vart man än vänder sig.


Fördelen - jag var så irriterad att jag trotsade telefonskräcken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards