Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Att komma i tid

Av Martina - 26 maj 2009 10:59


Om man känner mig (irl) så vet man att är det något jag avskyr så är det att komma försent. Det har jag säkert skrivit också ;-)


Det är skitjobbigt rent ut sagt nu med jobbet. Idag tex så ska lillan lämnas på dagis kl 11.30 Det tar typ 10 minuter dit, och så lite klä på sig tid till det. Men på 15 minuter hinner man lätt.


Sedan ska jag vara på jobbet 12, och dit har jag 10 minuters resväg. Ingen stress alls med andra ord.


Jag har redan nu i en halvtimme suttit som på nålar och kollat på klockan om det är dags att gå. Seriöst - vad händer om ungen är 2 minuter sen till dagis, eller jag bara har 25 minuter på mig till jobbet - när vägen tar 10 minuter.

Och vad händer egentligen om jag kommer till jobbet 3 minuter för sent... Antagligen inte nått.


Det är löjligt, men ack så påfrestande att vara sådan "slav under klockan" i det här fallet. Det är ju ingen höjdare om man ska vara ärlig att alltid vara 15 minuter tidig, bara för man har tagit sig absurdt stor marginal.


Nä skärpning på mig, så här kommer jag bli gråhårig innan 28 om jag fortsätter.

 
 
Ingen bild

Martina

27 maj 2009 09:33

Himla skönt att se att jag inte är ensam.
Men visst är det lite sm´ålöjligt när man verkligen måste tvinga sig själv att "sitta kvar" extra länge för att "bara" komma 15 minuter för tidigt? :-D

 
Tess82

Tess82

27 maj 2009 13:07

Jag är likadan, hatar att komma försent så jag kommer oftast förtidigt istället och det är inte alltid bra det heller.

http://www.snicksnack.pointblog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards