Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Martina - 16 maj 2009 14:57


Ja nu blir det gnäll. Känns för övrigt som jag gnäller ganska ofta. Och det är nog sant. Lyckligtvis är jag glad och nöjd däremellan ;-)


Min gubbe är mycket älskad, och har en stor portion charm. Möjligen förstår ingen annan än jag den, men å andra sidan är det väl vad jag tycker som är huvudsaken, eftersom det är jag som lever med honom :-)


Men iaf - vissa saker gör mig smått eller mer galen:

Lade siliconfog idag i köket, "nu får vi vara försiktiga vid den då" = Gubben en stund senare: Ställer sin mattallrik, oavsköljd rakt över fogen


Gubben har skällt på lillan 2 gånger senaste veckan för att hon tycker att det är så roligt att vända upp och ner på saltkaret och hälla ut allt salt = Gubben själv envisas med att lämna saltkaret på soffbordet, undra varför vi har salt överallt.


Gubben har i några månader lovat att fixa skrivaren. När jag imorse påpekade att det börjar bli högprioriterat = surar karln för att jag tyckte att han var lite seg att komma igång med saker. 


I förgår sa jag till att det var sista chansen att bestämma sig ang efternamn, så lappen med namnändring samt hindersprövningen måste in (och vi skulle glömt av det i någon månad till om det inte blev gjort) = gubben surade för att jag pressade honom om namnet



Vi har en lista på kylen med saker som måste, ska och bör göras inom överskådlig tid. Den har suttit uppe länge - och innefattar saker som skrivaren, måla kakel, köpa tapet osv osv osv massa saker. 8 saker är strukna, 1 är utförd av honom = skrivaren imorse pga mitt tjat. Dvs en aktivitet på sisådär 20 minuter - resten är 1 timme upp till 1 helgsarbeten.


Jag vet inte, men antingen har jag en hemskt otrevlig framtoning eller så har jag en tjurskalle till karl!?!


Tur att han är charmig!!!

Och snäll, och fin, och rolig (ibland)... Och massa annat.

Av Martina - 16 maj 2009 14:30


Ja vad gör man när ens ilskna energiknippe till unge sover och gubben är borta?


Nått vettigt bode man ju kunna göra, vare sig det är lojt vettigt eller aktivt.. inte bara sitta och glo och vänta på stormen som snart drar igång här hemma igen (läs: ilskna energiknippet vaknar)


*inget händer*

Av Martina - 16 maj 2009 12:10


Ja idag tycks bli en lite huller om buller dag. Inte för att våra dagar brukar vara nått annorlunda än det iofs, men idag HÄNDER det dessutom lite saker i villervallan.


Vi har fått loss sista tapetbitarna från väggen i köket som ska göras.

Jag har slipat och spacklat - behövs dock en vända till innan tapet kan komma på tal.

Gubben h ar kopplat in skrivaren, och beställt bläck - jisses, bara några månaders väntan ;-)

Sen har jag provat på att skriva ut några bilder, för att bestämma vilken talva jag vill ha i köket. Tavlan som jag tänkt mig "önska" i morsdagpresent.

Vi har klätt av soffan och tvättat överdragen.

Och vattnat chilin som frodas på balkongen - spännande värre.

Och så har vi hunnit med att ligga och dra oss i morse, hela familjen, och äta gemensam frukost.

Och så har vi hunnit läsa massa böcker med lillan.

Och dammsuga, inte bara slipdamm.

Och en andra maskin är i tvätten för dagen - ska bli 1 till innan dagen är slut - om det finns plats att hänga grejerna.


A ska iväg till stan med sina kompisar om typ 1 timme, så då får vi se vad jag och lillan tar oss för. Ev blir det IKEA en sväng och köpa tillbehör till köket - om vi orkar.

Regnet hänger i luften, men om det håller sig kvar blir det nog en lekplatsraid också. Regnare det så håller vi oss nog hemma och leka nått roligt inne istället. Ja jag vet, regn är inte farligt, men jag går hellre ut när det är fin väder om jag kan välja :-)


Men men, hoppas iaf att få ordning såpass här hemma så vi kan vara effektiva imorgon med tapet och grejs.


Ovido - Quiz & Flashcards