Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Martina - 9 maj 2009 15:59


Idag har jag slipat och tvättat kakel, och målat ett första lager med vit häftgrund (tydligen).


Kaklet har varit mitt värsta hatobjekt i köket länge. Typ alltid. Och då avskyr jag ändå en hel del annat i köket också. Tex den vågade (dvs vågformade) listen under överskåpen, verkligen ā la mormor i det SÄMSTA bemärkelse.


Om det bara vore de släta plattorna så ginge det väl okej - men motivkaklet.... Seriöst!!!

Inte nog med pastelliga färger till det smutsgrå/bruna utan det är relief också... Ugly på ugly.


Reliefen går ju inte att göra nått åt - om man inte byter kakel, och det tänker/orkar vi inte. Men jag hoppas att det blir väldigt mycket bättre enfärgat iaf.


Så nu ska vi vänta på att första lagret ska torka tills imorgon, och sedan blir det brutet vitt på- Vi har inte bestämt väggfärgen ännu, så vi tyckte att vitt var lättast att hantera.


Vi har vilda diskussioner här hemma ju, huruvida vi ska vara trista och köra på enfärgat eller dämpat som vanligt, eller våga lite. Jag tror ju det skulle kunna bli jätteskoj med lite galen hörna i köket, så jag ska försöka övertala bromsklossen i frågan :-)

Ovido - Quiz & Flashcards