Alla inlägg under oktober 2008

Av Martina - 7 oktober 2008 13:24


Återvände idag till Solareturen och tänkte köpa docksängen jag funderat på. Olyckligtvis hade fler funderat och bestämt sig innan mig :-(


Dock fanns jag flera andra finfina saker - men bara några fick följa med mig hem.


Denna dockvagn var lite skamfilad här och var, och någon unge (hoppas jag iaf det är) har kladdar på den med bläckpenna, men jag hoppas att det kan gå att få bort.


Söt var den iaf. Hoppas det framgår av den kassa bilden (tack vare att vissa damer har sååå brådis att se ;-)) Kram på er tjejer :-D



Av Martina - 4 oktober 2008 22:04


Sedan någon vecka tillbaka så har jag fått ett överhängande pysselsug. I pyssel ingår det mesta husmorsgöra förutom städning.


I går bakade jag focaccia med tomat och basilika. Hade även i en del citron för att "skoja till" smakerna lite. Hade gärna haft lite mer av både basilika och citron på, men gott var det. Var ju tvugna och äta upp det också, så blev kantarellsoppa och focaccia till middag igår = MUMS.


Idag är det ju kanelbullens dag, så då bakades det på gubbens uppmaning kanelbullar.


Förresten, vem kom på kanelbullens dag, och när???

Inte fanns det när jag var liten, eller gjorde det?

Jag är ju uppvuxen i ett hem utan "sötsaker", så om det hade funnits hade det nog gått mig förbi oavsett.



Mat
Av Martina - 4 oktober 2008 19:57


Camilla utmanade mig... So here we go ;-)

Får väl se om numren räcker till :-D




Har du pussat nummer 2?

Aktiekurser - så svar nej :-)

Vad har du för relation med nummer 20?
Gubbens syster, så relationen är förhoppnigsvis bra ;-)



När ska du träffa nummer 30?

Gammal kollega, så vet ej.

Är nummer 18 söt?
Pappa, ja självklart :-D

Vad var ditt första intryck av nummer 13?
CSN - att de var bra när man behövde, och giriga när man är fattig ;-)

Gillar du nummer 14?
Ekonominytt - nja alltså :-D

Har du träffat nummer 3 den senaste månaden?
Ali, nej tyvärr inte. Inte senaste året heller tyvärr :-(



När ska du träffa nummer 26 nästa gång?

Tja, jenny lär jag nog inte träffa på några år igen antagligen.

Är du nära vän med nummer 23?
Kundservice - nej inte nämnvärt

Har du gått på bio med nummer 4?
Det är gubben, så svar: LYCKLIGTVIS (men inte helt givet då jag nästan aldrig går på bio)



Skulle du kunna gå ut med nummer 35?

Nej, kundservice (annan denna gång) brukar inte vara så sällskapliga av sig ;-)

Vad pratar du och nummer 5 oftast om?
Inte pratat med honom på ca 10 år. Men senaste så var det på telefon och han sa att hans tjej var sotis, så vi kunde inte träffas och fika som tänkt.

Mitt livs första kärlek, så vi pratade nog inte så mycket, jag suktade nog mest ;-)

Skulle du kunna ge nummer 9 en kram?
Ja självklart, om de hjälper mig först - Bilbärgningen.

Vad har du och nummer 24 för relation?
Ingen! Kundservice igen (telefonen lägger in automatiskt)

Vad skulle du vilja göra med nummer 25?
Pussas och kramas och säga: Jag älskar dig!

Lillan, då hon fått sin fars gamla telefon. (Kontantkort i som han använder om han inte laddat sitt eget batteri) Låter galnare än det är ;-)

Vad är det bästa med nummer 8?
Hon har så många barn, så hon vet allt ;-)

Minstingen född samma dag som lillan.

Brukar du och nummer 16 träffas?
Svärmor - jadå. Inte så ofta iofs, men det händer ju såklart. :-)



Sedär, det räckte, och jag tror jag fick med alla, och det fanns ju till och med några till övers :-)

Av Martina - 2 oktober 2008 23:06


Sitter här och kikar igenom en CD med dokument och bilder sparade från gamla datorn. Hittar ju då bland annat bilder från när lillan väntades, föddes och var riktigt liten.


Ovanligt nog var det inte bebisbilderna som fångade mig mest den här gången :-)


Det är drygt 3 år sedan gubben friade, en sen augustikväll. Och inte har vi blivit gifta för det ;-)

Men vi har ju iaf tidigare dragit igång planering för det. Då var vi och kollade på möjliga platser för fest och fotografering.


Det var på en av dessa turer som jag hittade det jag anser måste vara himmelriket på jorden. Känns som bilderna talar för sig själva om hur våra planer då såg ut ;-)


Men nått bröllop blev det aldrig som sagt, lillan kom emellan. Sedan dess har vi haft så fullt upp att planeringen inte riktigt har återupptagits. Dock så är det ganska tydligt att planerna reviderats ordentligt gentemot då.



Av Martina - 2 oktober 2008 13:09


Idag tog jag en lite längre väg till dagis med lillan på morgonen, samt hem därifrån. Därför gick jag inte den vanliga vägen runt kullen förrns nu på dagen när jag skulle handla. Då har de lagt asfalt på hela skiten!


Okej, tidigare var det grus, och blev lervälling när det var blött. Men det var iaf charmligt. Gräs, träd, kulle och en svart asfaltväg - skitfin kombo, inte :-(

Ovido - Quiz & Flashcards