Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Martina - 31 oktober 2008 14:26


Jag vet inte om jag tror på nått sånt... Ibland gör jag nog det.


Senaste dagarna har jag börjat läsa lite om Feng Shui. Varför?

Jo jag hoppas att kunna lära mig något bra, om att rensa, och tänka till kring saker och skräp kanske mest.


Det visade sig att enligt baguan över vårt hem så är nästan ALLT FEL.

Aha, är det därför livet är som det är?


Jag är öppen för det mesta, och provar gärna saker iaf en gång. Så nu har vi börjat att försöka tänka till kring sakers placering och vad vi egentligen har.

Visade sig att våra ständigt osorterade och överfulla brevkorgar satt på totalt fel ställe - i HELHETEN. Haha, är det därför vi är så virriga kanske?


Idag har jag iaf plockat ner brevkorgarna och istället satt upp en dikt i ram. Funderade på vad jag ville ha för typ av text på väggen och insåg att jag ville ha något om hösten. För ni minns väl min fabläs för höst?!


Googlade, och det första som dök upp och var vettigt var Edith Södergran.

Passade bra, så den skrevs ut, och sattes upp.


2 minuter efter jag satt upp det på väggen ser jag dagens namn på namnsdagar - Edgar och EDIT!


Så, antingen en stor slump eller var det kanske ödet?!

Jag har bestämt mig för att vara lite mer flexibel och tro lite mer på "universum", så jag väljer att tro på sakens mening idag ;-)


Nedan texten som numer sitter på väggen - lånade min egen tidigare visade bild då den trasiga kameran motsätter tagande av nya bilder :-(



Ovido - Quiz & Flashcards