Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Martina - 14 oktober 2008 11:48


Det går ärligt talat inte en endaste dag utan att jag glömmer bort min tekopp. Alltså, jag glömmer att jag gjort iordning den, och så står den där och blir skitstark och kall. Mmmm, gott, eller inte!


Idag när jag gick upp var det så fint väder så jag bestämmde mig för att åka ut till sjön och fota morgonljuset. Eftersom lillan skulle till dagis så var det en herrens massa saker att komma ihåg att ta med dit. Dessutom lyckades hon såklart - som varje dag numer - framkalla behov av blöjbyte precis efter alla kläderna var på och vi stod i dörren och skulle gå.

Så det var bara av med ytterkläderna, brallor, strumpbyxor *pust*, body och hela kalaset.


Ovanstående gjorde att jag nästan nästan glömde kaffekoppen. Ja, jag har börjat att ta med mig sista koppen kaffe ut numer, eftersom jag aldrig hinner dricka upp den hemma. Men jag glömde bara nästan :-)


In med hjärtat på dagis, och glömde INTE att lämna hennes vantar *duktigt av mig*


Så iväg till sjön, och ojjj vad fint det var med stenarna i morgonljuset. Ljuset som var påväg bort och lämna plats för vanligt trist dagssljus. Så jag slet fram kameran och började klicka. Rätt som det var kommer det fram på displayen: Minnet fullt.

Va??? okej det är inte världens största "bara" 1 GB, men ändå?!

Jippie - jag hade glömt minneskortet!


Kort sagt så hade jag blött ner mig totalt genom att trava genom daggvått gräs, halkat runt på en brygga och kisat mot solen och letat vinklar - för 10 sketna "provbilder". Så var det med den morgonfotningen *sur*


Dessutom var de slut på morötterna som Coop hade erbjudande på - fick 5 små ynkliga saker :-(


Nedan en droppe av mitt kalla och väldigt starka te.


Ovido - Quiz & Flashcards