Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Trasig kamera :-(

Av Martina - 29 oktober 2008 09:26


Min nya älskling, kameran är trasig. Vad skall jag nu göra hela dagarna?

Pressen kryper ju fram att jag då borde städa, söka jobb och sådana där andra trista måsten, när senaste leksaken inte funkar. Visst låter det hemskt?!


SKall få tummen ur och hitta kvittot och dant, så vi kan lämna in den. Då är bara frågan om i vilken av alla 20 "viktiga-pappers-uppsamligar" det ligger. Och hur lång tid tar det att bli fixat? Jag kommer så abstinens värre ju.


Dessutom så var det redan igår ett tillfälle som i mitt tycke krävde kameran. Vi har ju iofs kvar den gamla men den är avsevärt sämre, och dessutom har jag ingen aning om hur man gör en endaste inställning på den. Så där blir det ju att klicka och hoppas på det bästa.


Idag var vi iväg och handlade innan gubben skulle till jobbet, och lillan till dagis. Kändes väldigt ambitiöst att ge sig iväg och handla vid kl 8. Det händer inte annars vill jag lova.


Rätt roligt, det var nyöppning, och därmed en del bra erbjudanden.

Idag hällregnade det på morgonen och när vi kom precis när de skulle öppna så stod det en hel drös pensionärer i kö utanför i regnet och väntade. Dessutom är det sådana där "rullband" upp, och en gubbe hade så brått att komma upp att han försökte "knö" sig före genom att ta bandet som går neråt. Sorry, men 8 år, då funkar det, men 80 år och kundvagn, ja, då går det INTE. Gubben stod längst ner och försökte komma upp i säkert 2 minuter. Han kom ca 5 cm och vagnen ingen.

Dagens skratt framkallade det iaf hos mig ;-)


Dessutom förstår jag mig inte på penisonärer. De armbågar sig fram och kör rally med kundvagnar över fötter för att slänga sig fram - över ordinarieprisvaror!?!

Varför i herrans namn göra sig besväret att stå i regnet, meja ner folk osv. för att köpa 1 liter mjölk, precis som vanligt?


Fenomenet övergår mitt förstånd :-)

 
 
Kristin

Kristin

29 oktober 2008 13:22

Dom har inget bättre för sig helt enkelt!

http://winnertaco.blogg.se

 
camilla

camilla

31 oktober 2008 19:31

haha gud så kul! =D han kanske var förvirrad och råkade ta fel och sen vågade han inte visa det? ;) haha.
Jag har också pajat kameran. F A N.
Tror jag har fått in nån smuts i objektivet, det går inte att ställa så bra. Måste lämna in..

http://nakenfis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards