Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Martina - 3 augusti 2009 21:52


Idag känner jag att jag bara MÅSTE hedra någon. Nämligen denna grymma brud:

http://crochetra.blogspot.com/2009/08/vinsten-fardigvirkad-bara-vinnaren-som.html


Alltså Hur kommer man på sådana idéer?!

Hur roligt som helst. Och att lyckas göra det dessutom. 

Hatten av för dig Petra, du är som maken uttryckte det - Cooooool!


Av Martina - 3 augusti 2009 21:38


Med mat och träning och nyttighet och att gå i sina kläder...


Avsikten var ju att gå ner i vikt till bröllopet, men magsjukan innan gjorde istället att jag gick upp :-( Ja alltså, jag gick inte upp av magsjukan, men återhämtningen.


Men det är ju bara att inse, jag måste tänka om. Det är juinte kläderna och vikten jag behöver stirra mig blind på, utan tänket och "uppförandet". Jag kan inte tillbringa resten av livet att gå upp och ner 5 kilo fram och tillbaka  för att ja inte klarar att låta bli att frossa när jag har gått ner lite. Det är inte sunt, vare sig i skallen eller för kroppen.


Nu har jag börjat jobba igen, och av någon anledning är det lättare att hålla sig på mattan då. kanske är det pga aktiviteten, eller den enkla anledningen att jag inte är hemma = svårare att okynnesäta?


Iaf så ska jag verkligen gör ett försök att hålla tillbaka mina lustar att överäta, och att äta allt. Och jag SKA ta itu med träningen, på ett eller annat sätt. Långsamt, men ändock. Förhoppningsvis blir det lite lättare nu när käre maken är hemma och tar hand om hemmet mer nu = mer fritid för mig.


Hoppas går ju!


Men lite lustigt ändå, det krävdes en möhippa för att jag skulle tänka om. Det är ju typ 1 månad sedan ganska precis, och sedan dess har jag itne en enda gång hänfallit åt att tokhata min kropp. Småhatar den eller delar av den gör jag typ jämt. Men det måste väl vara en framgång trots allt?

Att säga det högt kanske fick mig att höra hur dumt det låter?

Ovido - Quiz & Flashcards