Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Martina - 13 augusti 2009 10:58


Japps, det är precis vad vi har just nu.


På väg från Karlskoga igår svängde jag in på Maxi i Kristinehamn för at handla purjolök. Omväxling förnöjer gällandes handling ju. Då vissade det sig att det var massa bra erbjudanden just där. Paprika för 6.95 kg... Jag tappade hakan, paprika som annars är ganska dyrt, eftersom halva vikten sitter i kärnhuset.


Slutade iaf med att jag fick med mig nästan 2 kilo paprika hem (paprika är gott), och betalade 13 spänn... Galet, det är ju vad man brukar betala för typ 2 st paprikor.


Sen sprang jag även på nedsatt pris på turkisk youghurt, och 825 färska kycklingklubbor - 20 spänn!


Så för 60 spänn fick jag nästan 1 kilo färsk kyckling, nästan 2 kilo paprika, ett drygt halvkilo av vardera purjolök och zucchini, samt 5 dl turkisk youghurt. Det är riktigt riktigt bra ju.


Infall kan löna sig :-)


Så idag blir det middag med ugnstekt kyckling och ugnsrostade grönsaker med basilika och vitlök. Imorgon blir det paj på purjo och zucchini är tanken. Ska bara hitta nått bra recept på pajskal - utan allt för mycket kolhydrater i.


Bara att undvika kolhydrater i dess extrema form (bröd och pasta typ) har gjort att kroppen har släppt 3 kilo sedan i måndags. Inte för att det spelar nån roll med tiden som så, men det är ju så väldigt uppenbart att kolhydrater påverkar mig massor. varesig det är vattenbinderiet eller att det ökar suget och triggar överätning. Skitsamma varför, men uppenbart är det ju NÅTT skit med det :-)


Men nu ska jag gå och förbereda maten - har ett hål i schemat i eftermiddag då jag ska hinna trycka in middagen, så förarbete är nödvändigt.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards