Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Hello Kitty och Gekås

Av Martina - 1 augusti 2009 14:14


Japps, vi gjorde oss en spontan tur till Gekås. I onsdags eftermiddag drog vi ner till kusten. Träffade mot och syster, och åkte sedan till fars lägenhet och sov där. Så på torsdagen lämnade vi lillan hos mormor och hämtade upp systerdotter 13 år. Nu skulle här shoppas!!!

12 mil, 1½ timme,  ont i ryggen och 1 spya senare anlände iv. Ingen kö in tack och lov, men fyyy vad folk inne.


Det gick inet att ta sig fram ordentligt utan käre maken som är minst road av shopping stod mest lite här och var och hängde med kundvagnen och lyssnade på musik och läste, så fick jag och tonåringen vela runt så gott vi kunde.

Att det kan vara så SVÅRT att  shoppa med/till en tonåring, kors i taket.

Fick tag på ett par småsaker till lillan iaf - blev ett par tröjor, 1 par byxor och så några nävar med trosor, strumpor och strumpbyxor. Strumpbyxorna med Hello Kitty på  blev ungen störtkär i när vi kom hem ochvisade upp.

Hittade också en bra skaljacka med löstagbart foder i till lillan, så nu är hon vinterekiperad också, med nu jacka och overall sedan tidigare.


Herravdelningen sprang maken igenom medan jag och tonåringen stod och småtjafsade om jackor. 2 par jeans, 1 sjorta och ett stort antal strumpor fick han med sig hem. Gud vad jag skrattade åt de knalloranga sockarna han tog på sig igår :-)


Själv hittade jag verkligen inte mycket. Orken och humöret och viljan hade liksom trutit hos oss allihop, och frampå eftermiddagen var det ju än mer folk och tångt, så det hanns inte kollas så mycket. 2 linnen, några trosor, strumpor samt 1 par vita byxor hittade jag iaf.


Det jag egentligen vill kolla mest på Gekås var saker hem. Men då var ju humör och ork än LÄGRE är vid damkläderna, så det blev än hastigare genomgånget. Fick iaf med oss ett par ramar, en stektermometer, en vispskål och en figur hem. Och så några schampooflaskor och tvål. Säkert nått mer också, men det har jag glömt.


Summa summarum - ca 1500 för vår andel, en rätt löjlig summa för all den tiden och potentiella köpen, men ibland orkar man inte allt.


Utanför så hittade sig maken ett par kängor också för 100 spänn, så 1600 kronor på Gekås, och ca 100 körda mil bjöd trippen på.


Tanke var att gå på Borås djurpark på fredagen, men det regnade och blåste så kopiöst så vi valde att hålla oss inne istället, hade bara blivit jobbigt annars. Så kl 23.40 igår kom vi hem - satan vad trött jag var. Tack gode gud för att älsklingen gav mig sovmorgon till 10 idag, trots att lillan var inne och väkte mig flera gånger under morgonens lopp.


Gekås = semester = PYTTSAN!!!


:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards