Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Martina - 26 mars 2010 21:37


Ville nog bara säga det. Som motpol till alla de gånger som jag suckar och stönar över diverse saker.


Ikväll ville hon att jag skulle lägga mig brevid henne i sängen. Först lyssna på när maken läste Bockarna Bruse *fniss*, sen sova. Det var ganska spännande att befinna sig i sängen och titta upp på den läsande maken, ett nytt perspektiv på honom så att säga.


Sedan låg jag brevid henne en stund, och strök henne över håret och kinden. Eftersom vi inte brukar ligga hos henne, då hon somnar själv efter att vi har läst bok, och hon har tittat lite själv i boken, så kändes det ganska trevligt. Mysigt att få burra ihop sig och bara klappa på skrutten.


När jag låg där och blunade så kände jag plötsligt en liten mjuk hand koma smygandes, och smekte mig över kinden, sed upp över håret, så försiktigt försiktigt. Då öppnade jag ögonen och såg rakt in i lillans plirande leende ögon, fulla av John Blunds grus. Ett leende fick jag, sedan somnade hon, men handen på min kind.


Hon vet vad hon ska göra den lilla, för att förtrolla sin mor.


Ovido - Quiz & Flashcards