Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Martina - 8 mars 2010 16:00

Ja det är nog det närmaste man kan komma i färgbeskrivningen.

   

Ovanför dörröppningen på båda bilderna syns den nyvarande vit/beige/gråa tapeten. Den ska bytas ut, utan tveckan då lillan gjort sönder dem på mer än 1 ställe. Ska vi byta till denna gröna?

Den är rätt cool, jag är lite rädd för att den är för gammal/modern för att passa vårt 50-talsbygge. Eller det kanske funkar?

Vill ju inte ha en 50-talare rakt igenom, men det får gärna inte skära sig iaf.

Så, får tapeten tumme upp eller ner?

(Själv vet jag som sagt inte riktigt ännu, och det vore ju dumt att tapetsera hela stora hallen om det inte känns bra.)


Sedan var jag på Solareturen idag igen, som vanligt. På jakt efter dörrhandtag, knoppar och lampa. Jag hittade tapeter. Inte de gröna dock, men vita från Boråstapeter till sovrummet. 5 rullar á 10 spänn - 50 spänn för att fixa sovrummet, det känns lagom måste jag säga.  


Hittade även en hiskeligt ful lampa som fick följa med hem. Av med tyget och upp med stommen i taket bara - blev en rätt cool "stringlampa" - för 5 spänn.


Ovido - Quiz & Flashcards