Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Martina - 3 juli 2009 18:46


Ovanligt va?!


Var som vanligt på jakt efter ett par shorts (som jag aldrig hittar), och var inne på Lindex. Då hade de nån "dunderrea" på underkläder. Inte för att jag direkt behövde några, men det är ju kul att variera sig, så en koll blev det iaf.


Blev 1 par trosor = nödvändigt, och de var snygga

1 "korsett" i nån brokad = inte ett dugg nödvändigt, men gubben ropade högt ja

1 bh, av typen utan rygg = Aldrig sett förut, och nog inte tänkt för hängiga säckar, men man måste ju prova ju. 


Samtliga ting för det totala facila priset 38 kr :-)

Det var värt att köpa så knäppa saker då ;-)


Förresten så funkar den rygglösa bh så länge man inte rör sig ;-)

Av Martina - 3 juli 2009 14:49


Såg ett program idag på kanal 8. Bantningsmetoder från förr.

Lite roligt var det, mest för att de tvingades fjanta runt i gammeldagskläder på gammeldags maner.


Iaf så fick de prova 3 olika dieter, och den som gav bäst resultat (mellan 5-9 kilo på 24 dagar) var den Edwardianska. Den innebar: "Du får äta allt, men måste tugga varje tugga 32 gånger". Visst låter det skitjobbigt!?!


Iaf så bestämde jag mig för att tugga maten är ju bra. Kanske inte 32 gånger, men jag är fullt medveten om att jag borde tugga mer än jag gör. Mitt vanliga ätsätt är mer "skyffla in och svälj".


Så idag gjorde jag ett försök med lunchen: Stekt kycklingfile, sallad med just sallat, tomat och stekta champinjoner, och så lite creme fraische med pesto i till. Kyckling går an att tugga, men seriöst, sallad!?

Efter typ 4 tuggor så rann salladen ner i halsen på mig. HUR ska man kunna tugga sallad nog många gånger? (Alltså, inte 32 gånger, men mer än typ 4 iaf).


Varje sak som jag tuggar mer än 10 gånger är ett stort framsteg för mig, och jag lyckdes nog tugga kyckligen 15 gånger ;-)


Så, hur äter man sallad a la Edwardianskt?

Svaret på det är nog att man inte äter sallad...


Ovido - Quiz & Flashcards