Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Kvällslugn

Av Martina - 12 december 2009 18:28


Idag har jag varit trött och ganska uppgiven. Jag vet inte varför, men det känns jobbigt när luften bara går ur mig, trots att det finns så mycket jag borde göra. Och inte är det speciellt jobbiga borden heller utan ganska trevliga saker i mångt och mycket. Slå in paket, pyssla, göra lite julfint och annat välbehövligt. Men det gick inte att gaska upp sig.


Det var bara att ta den andra vägen - inte göra någonting!

Maken och lillan parkerade sig i soffan tillsammans för att se på Disneydags, och jag parkerade mig i köket. Varm glögg, levande ljus, (jul)musik, pepparkakor och inredningstidningar. Några av mina favoriter i livet.

  Lite avslappnad blev jag av att sitta där, men det blev inte långvarit tyvärr, efter 10 minuter var glöggen slut och ron borta :-(

Men det var kul så länge det varade!


Jag är ju för övrigt en sådan där "barnslig" typ som inte har lärt mig att dricka rödvin. Så inte dricker jag heller vanlig glögg. Jag har ALDRIG drukit glögg någonsins, förrens förra året. Då hittade jag Dufvenkroks Vanilj, och sedan dess är jag tokig i glögg. Fast bara just den då såklart. Vem vet, om några år kanske jag kan avacera till andra sorters vitvinsglögg.


Och just det Petra: Ang loppisar och fynd så är det mesta på bilderna just av sådan karaktär. Glöggmuggarna hittade jag 4 st från sagaform för totalt 10 kr.

Värmeljusstaken tycker jag är charmerande hantverk (5 kr), och har nu inför julen fått rött band om sig. Övriga årstiden får den nog vara naken och fin som den är.

Kakburken (5 kr) hittade jag tillsammans med liknande burkar för bakpulver och vaniljsocker, och jag tyckte de gjorde sig bra här hemma. Jag är för lat för att baka själv i år, och man kan ju inte påstå att de ständiga plastbyttorna som de flesta pepparkakor kommer i är snygga direkt - så kakburk är bra.

Den röda ljusstaken (2,5 kr) är rätt i formen men kanske inte färgen. Den är tänkt att målas om senare, men nu under julen tyckte jag den var ganska charmig som den är, så den får vara tills vidare.

Tidningarna och pepparkakorna är iaf inte bagagnade ;-)


Så vad kan man konstatera? Det bor nog en inneboende kärring i mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards