Alla inlägg den 29 december 2009

Av Martina - 29 december 2009 13:23

Jag satt och funderade lite såhär i reatider... Jag är ju en riktig REA-råtta, och har gjort många fynd genom året. Men visst sjuttton har jag också gjort riktigt dåliga fynd.


Är det bara jag som fastnar i fällan eller är det fler som dras med och bara "handlar för att det är så himla billigt", oavsett jag behöver det eller inte?


Jag kommer osäkt att tänka på vad som nog nästan måste anses vara mitt absolut sämsta fyndtillfälle - iaf vad jag kommer ihåg nu. Det var när jag bodde i Stockholm, och var på Stinsens köpcentrum i Häggvik. Gick in på skobutiken, och hej vad det var rea! Är det en någonting jag är svag för i fråga om kläder så är det SKOR. Så ut kommer jag med 3 par!!! likadana festskor, med öppen tå och taxklack. Ett par grå, ett par svarta och så ett par i glansigt lila. De lila kunde jag ju inte motstå då de flesta av mina fintoppar på den tiden var lila och passade såååååå bra till. *rullar med ögonen*


Jag tror jag betalade 99 kronor för de grå och svarta och 199 för de lila, men det var ju rena fyndet, eller hur!?

Om man ska börja i en ände: Jag avskyr öppen tå förutom på sandaler, och taxklackar är i mina ögon skitfult och "opraktiskt". Redan där kan man ju inse att skorna kanske inte var ett fynd.

Om vi sedan fortsätter med exakt hur ofta jag var finklädd nog att ha finskor så har vi kommit en bit till. Och jag har Kalle Ankafötter som inte lämpar sig för finskor mer än 5 minuter i taget... Det svenska vädret inbjuder inte heller till användning. And so it goes


Vi kan väl sammanfatta det hela som att de lila skorna blev provade hemma vid några tillfällen, och de svarta och grå använda i 30 minuter ca, varsin gång. Sedan tillbringade de några år tillsammans med 25 andra par skor i en IKEA-kasse i väntan på att på donerade till någon annan. Så där kan man snacka om dyrt och framför allt nödvändigt fynd. Är det ens ett fynd längre då, eller bara en nedsatt vara som jag inte kunde motstå!?!


Jag hoppas att jag har lärt mig att inte göra fullt så dumma saker numer, men säker är jag inte. Så jag håller tummar och tår för att kommande rea-period ska bli full av bra fynd och sunt förnuft ;-)








Ovido - Quiz & Flashcards