Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Trött, tröttare, tröttast

Av Martina - 9 december 2009 09:12


Jag förstår verkligen itne varför jag ska behöva vara såhär trött!


Jag somnar, men jag verkar sova extremt ineffektivt. Maken brukar vara vänligt nog att på morgonen påpeka att är jag lika trött som jag ser ut så är det synd om mig. Gissa hur jag ser ut på morgonen, när HAN säger så!? Han är ganska tålig.


Jag tycker mig ha försökt med allt. Inget hittills har funkat. Dock tycker jag mig märka en liiiten förbättring senaste dagarn. Det går fortare att återhämta sig på morgonen efter att ha vaknat. nu tar det bara 1-1½ timme att kravla sig upp, mot tidigare typ 3 timmar.


Nya dagis tider är det också - för lillan. 8.30 "ska" hon vara på dagis. inte alls lämpligt för en liten tjej som har riktigt dåligt morgonhumör innan kl 8. Resultatet blir gnälliga och bråkiga mornar, och en unge som kommer till dagis stänigt för sent. Det är tur att de inte har någon aktivitet förrns klockan 9, då gör det inte så mycket.


Var på apoteket och frågade, men de var mycket restriktiva med att föreslå nått som hjälper sömnen. Det mesta var tydligen högst olämpligt att blanda med medicineringen jag har. Jag har tagit upp det med läkaren, och eftersom akuten trodde att mina akuta besvär berodde på sömnbrist så förstår jag inte varför läkaren inte tar någon notis till min trötthet.


Hur får man någon att förstå hur trött man är?

Eller, finns det tips på hur man sover bättre/blir mindre trött?

 
 
Ingen bild

Kristin

12 december 2009 00:26

Men varför ska hon vara dör 8:30 om de ändå inte har aktiviteter förrens kl 9? Hoppas att hon ställer om sig snart!

 
Ingen bild

Martina

12 december 2009 18:22

För att fåntrattarna har ändrat 15-timmarsbarnens tider till 8.30-12.15 mån-torsdag istället för tis-tors 9-14.
Hemst störigt då vi alltid kommer "sent", kommer vi 8.30 så stör vi i frukosten, och 12.15 så kommer de precis från lunchen. Så när de är sena med lunchen får man sitta och gömma sig så inget barn ser att nån vuxen har kommit. Skitfåniga tider!

 
Kristin

Kristin

14 december 2009 20:04

Låter onekligen väääldigt genomtänkt :(

http://winnertaco.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards