Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Hängare och böcker

Av Martina - 14 november 2009 22:29

Jag är ute efter en bra klädupphägning i sovrummet. På kvällarna hamnar mina kläder i läsfotäljen, och makens på golvet. Inget av det ett bra alternativ enligt mig. Så nu är nästa "projekt" i sovrummet en klädupphängning. Men vad???


Vi har inte så stort sovrum så de ställen där vi kan tänkas ha hängare är smala passager runt sängen. Följdaktigen får det inte vara mycket som sticker ut och .är i vägen och som man kan fastna på. (Det räcker med de hemska farliga dörrhandtagen till det)


 

Till våra morgonrockar har vi en sådan här smidig liten skönhet som jag älskar. Det var en av mina "gå och sukta länge efter och till slut få tummen ur" sak. Ganska modern i stuket, och det vita gör sig bra mot den mörkt gröna väggen. Och naturtema som jag ju har som inspiration till sovrummet.


Hittade denna hängare i samma stuk. Men silver, nej det passar inte tyvärr

 


Då hittade jag den här bilden på en inspirationsblogg, och tanken kom upp att man kanske kan göra något liknande, för kläderna, grenar finns på lite här och var att hämta i skogen.

 


Hittade även nägra andra som jag gillar. De passar nog itne så bra just i vårt sovrum, men jag gillade dem ändå :-)

   


Sedan ramlade jag vidare över ljuvliga och roliga hyllor, och bokförvaringar. Jag ÄLSKAR böcker och få saker är så hemtrevliga som det. Mycket inspiration inför ett framtida hem med mer plats, i olika stilar.

         


Väldigt olika som sagt, men oj vad jag njuter och var enda en får mig att le stort, på ett eller annat sätt :-)


Men för att återgå, nästa projekt är hängaren, så får väl se om jag kan komma på nått bra med en trädgren (och om jag hittar nån som inte är rutten eller murken) :-)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards