Alla inlägg den 8 november 2009

Av Martina - 8 november 2009 13:20

Eftersökes!


Jag kan inte påstå att jag förtar mig för stunden. Och jag gör mer än jag har gjort på länge.

Idag har jag rensat ur linneskåpet. Vi har sjukt mycket handdukar, dukar och sängkläder uppenbarligen.


Jag använder dessa efter säsong. Eller tja, färg efter säsong. Nu för hösten är handukarna oranga eller petrol, som komplement till de svarta. På våren är de någon form av gröna eller vita.

Sängkläder på hösten är vita (alla säsonger), brunga eller färgsparkande i mustiga färger.

På våren och sommaren är det återigen vita, men varvas med ljusare färger än på höst och vinter.

På sommarhalvåret är gardinerna oftast vita oller ljusa, och av det tunnare slaget. På vintern oranga, bruna, lila och så vidare.


Kort sagt så kan man plocka bort hälften av sakerna halvårsvis. Är det då inte väldigt smart att göra det istället för att inte kunna stänga dörren till linneskåpet? Eller att allt trillar ut när man stöter till dörren... Vilken man gör varje gång man ska till badrummet pga den osmarta tunnelplanering med dörrkrock som är vår hall.


Men men, jag har gjort en del saker iaf - till och med satt en ny bröddeg. Samma typ som igår, men idag blir det nog oliv i några av bröden, och några utan fyllning för lillan som inte uppskattade just den aspekten av brödet.


Men vad jag än gör så "känns det inte". Jag gör saker, men de känns inte, och känns inte sådär bra som man vill må av att uträtta saker. Jag älskar den där känslan när man sätter sig ner efter utfört arbeta och drar en djup suck av lättnad och man mår sådär riktigt bra och hela kroppen bara varvar ner i en skön trött, nöjd dvala.

Låter det idiotiskt? Är det bara jag som brukar känna så när jag gjort välbehövliga och stimulerande saker?


Maken påpekade en dag här att jag har SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ många inredningstidningar, och att det är onödigt att de ligger och tar sådan plats när jag bara läser dem en enda gång. Kontentan - varför spara?

Snacka om att han har fel. Jag läser (verkligen läser) nog alla tidningar typ 10 gånger, och kollar (dvs inte läser tex men kollar bilder och söker inspiration) säkert 50 gånger. Den äldsta tidningen jag har är från 2002, dvs året innan jag flyttade från Stockholm och hit. Hallå, när jag flyttade rensade jag ut ALLT och lite till av onödiga saker. och tidningen hänger med än. Maken hade helt enkelt TOKFEL!


Jag får ryck i inredningstarmarna när jag bläddrar i mina tidningar, men av någon anledning så funkar saker itne här hemma, vi har inte vad som behövs, eller det är annat som måste komma före ett nytt projekt. Saker dör ut och det blir inget.


Nä jag vill hitta inspirationen och kreativiteten igen, så jag kan må så där lugnt och gott efter utfört arbete igen :-)



Ovido - Quiz & Flashcards