Alla inlägg den 29 november 2009

Av Martina - 29 november 2009 20:55

I torsdags kom de! Våra underbara härliga vänner :-)


Smygandes in för att inte väcka liten som precis höll på att somna. Hade blivit ett herrans liv om hon hade hört och, som hon hade aldrig sovit den kvällen.


Vi har haft en riktigt härlig helg, men massa god mat, trevligt sällskap, fina bilder och många många skratt. Det måste vara sådana stunder som man lever för när livet känns hårt.


I torsdags kväll satt vi bara och myste och hade det gott. I fredags var vi på Ikea och småshoppade, bakade pizza och lite allt möjligt. I lördags var vi bjudna till grannen på adventsfika, och våra kära besökare stod för matfiolerna. Rödbetscarpatio, pesta och västerbottenöverdragen lax med pressad potatis, och toppen på moset - mousse av vit choklad med blåbär. Och så ett gott vin till de vuxna, och maten var löjligt god. Det var också så fantastiskt härligt att bara sitta ner och och inte laga maten, utan bara sitta och småprata och maten blev gjord, sitta och äta och må bara fin fint!


Dessutom fick jag en rejäl skrattattack - för vad minns jag inte, men jag skrattade så jag grät iaf :-D Alltid skön känsla. Och så avrundades kvällen med lite god vaniljglögg och inredningsprat för oss fruntimmer, och spel för gubbarna.


Idag höll vi återigen på att garva ihjäl oss när vi skulle tömma gästmadrassen på luft. Jag är ju inte den nättare typen av dam, så när jag slängde mig ner i mitten på madrassen så hoppade de övriga på den högt, och landade närmast på mig :-)

Lillan utryckta gång på gång: Oj kära nån! när det svajade.

Att komma upp från golvet när madrassen var tömt var ett företag det också kan jag lova.


Vi fick också en tidig julklapp - en underbart fin paketkalender med lite spänning i fickorna.


Så sant som jag säger det: Man behöver inte ha de mesta vännerna, när man istället har de bästa!


Tack för en störtskön helg! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards