Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Trä på väggen?

Av Martina - 14 november 2009 22:18

Vårt kök är en enda stor länga av katastrof känns det som...


Men det går framåt iaf, om än väldigt sakta. Det har varit i process sedan vi flyttade hit... 2005 ;-) Och inte blivit klart en enda gång!


Iaf så insåg vi att det kommer bli för mycket jobb att få ner all väv. Vi har massa knepiga vinklar och vrår rund fönster och grejer, så det kommer helt enkelt inte sluta lyckligt.

Dock hade ju maken efter min provocerande utmaning slitit bort en våd väg övanför vår "sidobänk". Och att måla på olika underlag känns itne som det blir snyggt. Mer turkos tapet vill jag inte sätta heller, känns som det blir för mycket. Matdelen ska vara lite mer återhållsam än den galna väggen mot hallen.


Den lösning som ligger närmast till hand i tankarna just nu är att helt enkelt sägga golv på väggsnutten. Hitta ett golv som överensstämmer med bänkskivan och liksom låta bänken dras upp på väggen.

Eftersom det handlar om så liten yta som 50 cm gånger 1,20 m så tror jag inte det blir så mörkt. Inte när resten blir vitt. Dessutom är det världens bästa "samla upp all skit bänk" så väggen kommer väl inte synas iaf.


Är tanken helt galen eller ful?


 

Färgen på golvbrädan överensstämmer inte helt med bänken, men bara som illustration. Den snygga prislappen gör ju verkligen sitt till också ;-)


Så, genomföra eller helt förkasta? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards