Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Klantig och virrig

Av Martina - 6 november 2009 21:42

Idag har jag varit extremt virrig - mer än vanligt. Jag har gjort ganska många idotiska saker genom årens gång, så här tänkte jag sammanställa en kort lista av lite "höjdpunkter av idioti" i mitt liv.

Eftersom jag är så vimsig minns jag såklart nåstan inget just nu i skrivandets stund, men jag kommer fylla på listan pö och pö.


* Borstat tänderna med WC-anka istället för tandkräm.

Var ute på båtsemester och famlade runt efter min flytande tandkräm i lite dunkel inne på toan. Fick tag i en liten blå pryl som såg ut ungefär som tandkrämen, hade på, och stoppade tandborsten i munnen och drog snabbt ett par tag. Fy tusan vad illa det smakade. Visade sig att WC-anka i miniformat var nästan identiskt lika med min tandkräm. Skämdes som en hund och bjöd min dåvarande sambo på ett hejdundrande skrattanfall där bak i båten.


* Dagens bravad var snarlik - (nästan) Borsta tänderna med tvål.

Tar tandborsten, blöter den, och stället mig och pumpar tvål ut tvålpumpen över tandborsten. Hann hejda mig innan den nådde munnen denna gång, men vad tusan är det med mig och dessa märkliga saker kring tandborstar?


* Sockrat diskmaskinen

Finner mig själv ståendes och häller strösocker i diskmedelsfacket på diskmaskinen...


* Yes i diskmaskinen

Fick hjärnsläpp och hade handdiskmedel i diskmaskinen när det vanliga pulvret var slut. Jag VET att det inte går så bra, men nu vet jag exakt hur inte bra det går...


* Levande grytlapp

Handtaget på kastrullen blev för varm att bära, så jag satte andra handen under botten på kastrullen istället... Inte smart på ett enda vis


* Dyra engångsbestik

Dukar av bordet, och istället för att böja mig ner och stoppa bestiken i diskmaskinen öppnar jag luckan brevid = sophinken och kastar bestiken...


* Strömavbrott

Varit strömavbrott ett bra tag, jag går in på toa och knäpper på lysknappen. Surprise, det funkar inte. Tvättar händerna, knäpper återigen på knappen för att släcka... det icke tända ljuset


Visst är det dråpligt att klanta sig!?

Om det vore ibland så vore det en sak, men jag lyckas typ alltid. Tur att man kan skratta åt det i efterhand iaf.

(WC-ankan blev för övrigt ett långlivat stående skämt. Bland annat fick jag till jul det året just en mini WC-anka och en tandborste i julklapp av min käre svåger)


Klantar ni andra er nån gång, eller är det bara jag? :-)





 
 
Ingen bild

Johanna

7 november 2009 00:27

Du är verkligen inte ensam. Dock kan jag inte komma på något som jag gjort just nu eller jo under en praktik jag hade för många år sedan så råkade jag snubbla över vägguttaget, dvs det som sitter fast på väggen, fråga mig inte hur men jag gjorde det.
Jag fick mig iaf ett gott skratt så här mitt inatten. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards