Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Nytt hemma, lite färg sådär

Av Martina - 2 november 2009 14:04


Ja just precis så, lite färg har krupit sig på här hemma, sakta men säkert. Iofs så går allt här hemma sakta nu för tiden - utom liten - men iaf. Vet inte varför färgen försvann hemma, kanske var det sommarens fel? Har nog aldrig haft ett så färgfattigt hem som denna sommar.


Men nu är det andra bullar, och med minimalast budget och insats (iaf från min sida) gör vi små men uppiggande förändringar. Ibland kan väldigt lite gära väldigt mycket.


Vet inte vad som tagit åt kameran, men den har fått spunk och tar numer bara apkassa bilder - och inte orkar jag bry mig om saken heller.


 

I köket har en ny gardin kommit upp. Läs: Ett tygstycke hänger dubbelvikt över stången, mer har jag inte orkad. Skylle jag sy nu är risken påtaglig för stora skador i fingrarna.

Den nedre tavellisten satt uppe tidigare, men den har nu fått sällskap av den övre. Tidigare befann den sig i lillans rum, men nu fick den flytta. Får man plats med lite ytterligare skrot framme. Utrymmet känns mindre, men blev mer ombonat och högre i tak illusionsmässigt.

Nya ljuskoppar i vitt, turkost och lime på fönsterblecket - i like!

Kasst ljust men tja, får gå.


Lite bättre färgåtergivning, men inte helt bra - färgerna är klarare :-)

 


 

Visst har vi vackra vävbeklädda väggar!?! Väven är på väg ner - när nu jag blir frisk och vi har tid tillsammans. MEn det ska inte förbli illgrönt iaf, utan nått vitt.

Lillan älskar när hon får på sig förklädet - det betyder bak eller fingerfärg. Det senare kan man se spår av :-)

Tavlan ovanför är loppisfynd för 5 kronor. Jag köpte den ENBART för ramens skull. Det är ju väldigt billigt och behändigt med gamla ramar och bara måla i önskad färg. När vi kom hem så såg jag dock viss charm i tavla så i väntan på att använda ramet till annat så får den hänga uppe, precis så gammalmodig som den är.


 

Här ett gäng olikafydade ramar, som passar ihop fint efter en omgång målarfärg. Eller om det var 2.

Tämligen trist bilder, men hey - 9 kronor (eller om det var 5) på IKEA... Det är ju roligare än inget iaf.


 

Visst är det roligt att fota mot fönster...

Iaf ny "gardin" här med. Fast såklart, bara upphängt tygstycke här med än så länge.

Maken reagerade starkt mot den i köket, och gillade den här sarkt. Nu trivs han dock bra med båda.

Inte för att jag hade tagit ner den ändå (han bryr sig ändå inte), men är ju roligare om han uppskattar det :-)


 

Lillan fick ju nytt skrivbord för ett tag sedan. Under den hiskeliga rosa vaxduken som man kan ana på bilden finns en supperfint bevarad Perstorp. Fåntratten som hade skrivbordet innan lyckades med att bulta fast vaxduken på sidan av skivan på ena kortsidan *mutter* - men förutom det är den jättefin. Varför BULTA fast en vaxduk?

Iaf ska skrivbordet målas om, men det blir en senare fråga - lillan bryr sig inte om den röda fläcken på framsidan.


Sen måste jag visa min just nu "gladaste" nyhet!

 

Jag vet inte varför, men av någon orsak så föll jag handlöst för denna gamla termos med teakhandtag och knopp. Knoppen är ju uppenbart skavp, men handtaget är som nytt, och jag bara älskar den. Den piggar upp mig massor där den står på bänken, och det är ju lätt värt de 5 kronorna den kostade.


Det var en sammanfattning av senaste joxet här hemma.


 
 
ida

ida

2 november 2009 14:36

va skoj att göra om lite i hemmet. inte för att jag vet hur det såg ut innan, men de va fint nu iaf :)

http://www.idapersson.se

 
camilla

camilla

21 november 2009 23:39

åh. såna där bänkskivor har vi i köket. Hua! Menar du att det har varit modernt? ;)

http://texaspecan.blogg.se

 
Ingen bild

Martina

22 november 2009 15:59

Haha skojar du :-D
Virrvarr för Perstorp från -58 är en verklig klassiker ;-)
Det kräver sitt ställe för att passa in, men om det är rätt så är det riktigt rätt :-)
Men visst, ett "standardkök" á la hyresrätt är sällar rätt plats, då ser de oftast bara skittrista ut. Men den är toksnygg i mörkare varianten :-D
*nörden i mig kommer helt fram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards