Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Jag har fått fnatt

Av Martina - 28 september 2009 14:14

Jag är ju en sådan person som ständigt vill få iordning saker runt mig, men aldrig blir klar. Väldigt störande kombination!


Nu när hösten har kommit så har jag dessutom fått dille på färg och mönster. Så jag som i våras "skalade av" och körde mig lugna och ljusa färger brassar nu på med mönster och färger istället. Är väl iofs årstiden som gör det, men jag lär ju ändå inte hinna klart innan jag anser det dags att byta igen.


I bloggar brukar man alltid hitta så perfekta och tillrättalagda bilder. Sådana finns det inte en enda i detta inlägg. Flertalet av inredningsbloggarna skulle nog hellre dö än visa bilder av den här kalibern, men jag är ju inte dem så det får gå. Nu ska ni få se mitt fnatt.


 

Tröttnade på att se oredan i tv-skåpet, så tejpade (charmigt va?) dit lite tyg. Ser fortfarande ut som en tråkig IKEA-möbel, men iaf.


 

HAr man för få rum så får man hitta lösningar. Den OERHÖRT fina madrassen som står bakom soffan får stå där just bara för att den är mest ur vägen där. Att den är rosa och att det ser oerhört fult ut, det skiter vi i för tillfället.

De orangeröda kuddarna fixade jag förra hösten, och de gör sig kanske inte så bra till de lila, men vad 17, är det höst så är det färg ju :-)


 

Tygtavlan satt tidigare i sovrummet men fick nu flytta ut hit. Lillan brukar sitta uppe på sängens högkant och klappa pippin. Också hon som boar åt sig med de vita kuddarna där uppe.


 

I köket går det SAKTA... Men nu är stommarna vita iaf, istället för nikotingula. Så nu återstår luckorna, som också blir vita, och resten av väggarna. Men om vi får klart luckorna detta året så blir jag väldigt glad, det vore en stor framgång med tanke på vår fart.


 

Syns inte stor skillnad på färgerna men blir vitt istället för ljust gråblå luckor.


 

Här återkom mönsterbiten. Eller, det var här den kom först, sedan tv-möbeln. Det är iaf en anstagstavla, så det ska upp lite klämmor och grejer på den, och det ska upp på väggen. Själva hyllan ska målas också, men det lär bli ingen gång... Pryllådan är fantastisk. Det hamnar aker i den varje dag, tyvärr kommer de aldrig därifrån.


 

Med hatthyllan nere för räkning finns det nu inga förvaringskorgar att hiva upp saker i, så då fick det bli den här lösningen istället. Snodde krokarna från den nu nerplockade köksstången och hänger det viktigaste på spegeln. Gillar verkligen påsen som jag hittade på hemtex. Den får rymma vantar och mössor till lillan.


 

Är det sånt här man kallar installation? Skor som ännu inte tagit i bruk. Vart förvarar man sånt när man har garderoberna fulla? Gäller att komma ihåg dem innan säsongen och storleken är förbi också ju.


 

Idag har det blivit stora omkastningar i sovrummet. Ingenting är som det ska ännu, men det är annorlunda iaf. Hyllorna som tidigare stod i hallen är numera sängbord. För lång eller kort tid har jag ingen aning om. Ska de vara kvar så ska de iaf målas. Varsin lampa har vi också, men de får bo på sängborden tillsvidare, sätter nått på väggen gör jag inte förrns allt är färdigmålat och vi vet hur det ska vara.  Bilderna på väggen är ramar som jag spraymålade igår. Tror det kan bli bra med olika ramar i samma färg. De hänger där de hänger bara för att det finns spikar där just nu.

Maken ville ha in en läshörna i sovrummet, så det har jag knött in också, även om det inte syns här.


Helt enkelt en binge opiffade bilder i ett hem i ständig förändring, som aldrig blir klart, eller som tänkt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards